وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: برای توسعه فضای آموزشی از معلمانی که معذوریتی برای ادامه فعالیت ندارند، می‌خواهیم ۳۵ سال خدمت کنند. 

محسن حاجی‌میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش ‌و پرورش پس از شرکت در مراسم جشن سال نوی میلادی دانش‌آموزان دبستان و دبیرستان ارس در نشست با آموزگاران، معلمان دبستان و دبیرستان ارس با تبریک فرارسیدن سال جدید میلادی با آنان درباره مسائل آموزشی و پرورشی گفت‌وگو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این دیدار اظهار کرد: توزیع جمعیت در برخی از مناطق تهران، تعادل و تراکم مطلوب را در فضای آموزشی به هم زده است. با پیگیری‌های صورت‌گرفته، توسعه فضای آموزشی در برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معلمانی که با سابقه ۲۵ سال می‌خواهند بازنشسته شوند اگر عذری داشته باشند که ادامه خدمت برای آن‌ها امکان‌پذیر نباشد با آنها همراهی می‌کنیم، اما از معلمان دیگر که می‌توانند همکاری خود را ادامه بدهند می‌خواهیم که ۳۵ سال خدمت کنند تا تعادل نیرو برقرار شود.

  • به‌روزرسانی درس دینی در مدارس ارامنه

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به درس دینی دانش‌آموزان اقلیت‌های مذهبی گفت: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کارگروهی برای بررسی و پیگیری آموزش درس دینی در مدارس ارامنه تشکیل‌ شده است تا بازبینی و به‌روزرسانی در متون درسی صورت گیرد.

حاجی‌میرزایی افزود: جمعیت دانش‌آموزی در مدارس ارامنه نسبت به مدارس دیگر کمتر است، اما پست‌های اداری با همان ساختار جمعیتی مدارس دیگر به این مدارس تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت اولیا در مدارس خاطرنشان کرد: هرقدر امکانات یک مدرسه بیشتر باشد مطلوب‌تر است؛ چراکه بهترین ساعات زندگی دانش‌آموزان در مدرسه است و ما در آموزش و پرورش تا هر میزان که مقررات اجازه بدهد به مدارس کمک خواهیم کرد.

  • استخدام معلم در مدارس ارامنه

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به درخواست همکاران برای بازبینی شرایط استخدام در مدارس ارامنه تأکید کرد: استخدام فقط از مسیر فراخوان انجام می‌شود و تلاش ‌می‌کنیم در دوره‌های بعدی استخدام سهمیه‌ای برای همکاران در مدارس ارامنه در نظر گرفته شود.

  • نبود تبعیض بین مدارس مسلمانان و ارامنه 

حاجی میرزایی با بیان این‌که همزیستی بین ادیان در ایران همیشه به بهترین شکل بوده است، گفت: به شورای خلیفه‌گری ارامنه اطمینان می‌دهم که تبعیضی بین مدارس مسلمانان و مسیحیان وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بخش عمده بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود، افزود: ممکن است خدماتی که به مدارس ارائه می‌دهیم قابل‌توجه نباشد، اما تبعیضی بین مدارس وجود ندارد و احساس مسئولیت مشترکی به همه مدارس داریم.

کد خبر 474146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • _ IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    4 0
    ادامه خدمت معلمان تا35سال هیچگونه بهره وری درسیستم آموزشی ایجاد نخواهد کرد. جناب وزیر محترم، راه آن استخدام جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی رشته های مرتبط وایجادانگیزه ونشاط دربین همین قشر فرهنگیان درحال تدریس است. بحث جوانگرایی بسیار مهم وحیاتی است هرچندتجربه هم مهم است. ولی راهکار اساسی آن افزایش حقوق فرهنگیان وطرح‌های تشویقی برای این قشر، چون اینان متولی اصلی تعلیم وتربیت درجامعه هستند و بار اصلی نظام آموزش وپرورش بردوش اینها است .بحث نظام پرداخت هماهنگ حقوق کشوری ورتبه بندی باید هرچه سریعتر اجرایی شود چون این قشر هیچ چیز کمتراز وزارت نفت وپرسنل شرکت ملی نفت ندارند. باید بودجه این وزارتخانه افزایش واصلاح گردد بالاخص درزمینه سیستم گرمایش وسرمایش فضاهای آموزشی.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
      3 0
      چیزی درست نخواهد شد.شتر درخواب بیند پنبه دانه...
  • فرهنگی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 0
    شما اول برادری تون را ثابت کنیدبعدادعای ... بهتره اول بریدسراغ حل مشکلات پرداخت اضافه کار معلمان بیمه تکمیلی کیفیت آموزش و.... بعداین خواسته ها رامطرح کنید
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    2 0
    چرا حقوق حق التدریس سال گذشته شاغلان رسمی را نمیدهند .ده ماه گذشت وخبری نشد
  • محمد IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 0
    مگه یک نفر چقدر توان جسمی وفکری دارد که رایگان کارکند؟پس چشم اندازهای 20ساله تان چه شد؟این همه جوان تحصیل کرده بیکار راجرا بکارنمیگیرید؟ ایا شما واقعا به فکر فرزتدان واینده ایران هستید؟
  • محمد IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    شما اگه واقعا درفکر اینده این مملکت هستید بایدنیروی انسانی واجدشرایط فراوان در کشور راطی اموزش فشرده یک ساله برای کمبود نیروی انسانی اموزش وپرورش اموزش اقدام وحرکت خرگوشی انجام دهید نه لاکپشتی!!!
  • محمد IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    2 0
    فرصت خیلی کم وتنها راه جبران نیرو، ایجاد انگیزه درنیروهای فعلی با افزایش حقوق تا سطح شرکت نفت و تشویق جذب عملی افراد فراوان متقاضی. وگرنه دوسال دیگر آموزش وپرورش ایران فلج وناکارآمد خواهد شد .هرچه سریعتر.....
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    3 0
    معلم ها اکثرا منتظر هستن تا بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد بیاد تا از این سیستم بیمار خارج بشن بعد شما میگید تا 35 سال بمونید. نه به جان شما اصرار نکید نمیشه لطفا بیشتر خجالتمون ندید نمیشه که بمونیم
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
      1 0
      من الان ۴ سال به بازنشستگیم مونده دارم تو تقویم هر روز که میگذره خط میکشم ساعتهاش هم حساب می کنم .بعد اومده میگه ۳۵ سال .............
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    این همه جوون بیکار داریم استخدامشون کنید دست از سر معلم بردارید تا بره و استراحت کنه .