مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۲۴درصدی تلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی و مرگ ۶۲۸ نفر در جاده‌های این استان خبر داد.  

تصادفات جاده ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به افزایش میزات تلفات جانی در محورهای استان اظهار داشت: امسال در جاده‌های اصلی و روستایی استان شاهد ۶۲۸ مورد تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی بودیم.  

شکری علت عموم این سوانح را سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی دانست و افزود: نیمه نخست امسال در جاده‌های روستایی ۲۸۰ مورد و در جاده‌های اصلی ۳۴۸ مورد مرگ و میر داشتیم.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در عرصه توسعه حمل و نقل روستایی، تمام شاخص‌های استانی رو به افزایش است، گفت: در بیشتر شاخص‌ها جزو استان‌هایی هستیم که بهترین عملکرد را در کشور داشتیم.  

آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است، در جاده‌های استان سالانه حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۱۰ برابر این عدد نیز مصدوم می‌شوند.  

کد خبر 474029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha