مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری سمنان گفت: ۴۴ درصد تاکسی‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرستان‌های این استان فرسوده است.

تاکسی سمنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن ترکمانی افزود: یک هزار و ۱۱۸ تاکسی فرسوده در شهرستان‌های استان سمنان تردد می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۴۸ تاکسی در استان سمنان، بیان کرد: بیشترین درصد تاکسی‌های فرسوده در شاهرود فعالیت دارند و از ۷۸۶ تاکسی، تعداد ۴۱۳ دستگاه در این شهرستان تردد دارند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری سمنان ادامه داد: ۵۲۴ دستگاه تاکسی فرسوده در سمنان تردد می‌کند که حدود ۵۰ درصد تاکسی‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تردد ۱۵۹ دستگاه تاکسی فرسوده در دامغان، اضافه  کرد: ۱۴ دستگاه از ۲۲۰ دستگاه تاکسی‌ در شهرستان گرمسار و هشت دستگاه از ۹۲ تاکسی شهرستان مهدی‌شهر نیز فرسوده است که نیاز به نوسازی دارد.

ترکمانی با اشاره به افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، بیان کرد: قیمت بالای خودرو مانع اصلی نوسازی تاکسی‌های فرسوده است که باید برای بهبود این وضعیت، اقداماتی انجام شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری سمنان افزود: فرسودگی ناوگان عمومی تأثیر به سزایی در آلودگی هوا دارد و نظام حمل‌ونقل درون‌شهری را دچار مشکل کرده است.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان یکی از بسترهای چرخه اقتصادی کشور، اکنون از بیماری فرسودگی رنج می‌برد که با نوسازی آن علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و تولید بیشتر، جلوی خسارت‌های روزافزون این بخش بر اقتصاد ملی گرفته می‌شود.

کد خبر 474015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha