معاون امور بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: افت دما موجب افزایش مصرف گاز خانگی در استان شده که این شرکت برای جلوگیری از قطعی گاز، استفاده از آن را در کارخانه سیمان بجنورد و نیروگاه سیکل ترکیبی محدود کرده‌است.

گاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن افتخاری یکشنبه ۸ دی افزود: محدودیت مصرف گاز در مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی و آلومینا نیز برای ۱۵ روز اعمال شده بود که هم اکنون این محدودیت برداشته‌شده است.

وی بر مدیریت مصرف خانوارها در بحث گاز تاکید کرد و ادامه داد: اگر این وضعیت خوب مدیریت نشود به اجبار گاز برخی از صنایع، محدود یا قطع می شود که این امر به تولید ضربه خواهد زد.

معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: سهمیه استان برای مصرف روزانه گاز در تمامی فصول بین ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب تا ۸ میلیون مترمکعب و در تابستان مصرف گاز در بخش خانگی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است اما در فصل سرد در برخی از روزها به ۵ میلیون متر مکعب نیز می رسد.

افتخاری تصریح کرد: هم اکنون مصرف گاز استان در شبانه روز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است و از تمامی شهروندان می خواهیم که مصرف را در این دوره مدیریت کنند تا به اقتصاد استان ضرر وارد نشود.

وی، پوشیدن لباس مناسب در منزل، کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های خالی را از راه‌های بهینه سازی مصرف گاز در فصل سرما دانست.

کد خبر 473998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha