یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

بازیگر آمریکایی برنده دو جایزه اسکار از سوی رئیس جمهوری یونان به عنوان شهروند افتخاری این کشور اروپایی معرفی شد.

تام هنكس و همسرش ريتا ويلسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، ستاره سرشناس هالیوودی که دو جایزه اسکار و انبوه جوایز دیگر را در کارنامه دارد، حالا می‌تواند شهروندی یونان را هم به فهرست افتخارهای غیرسینمایی خود بیفزاید؛ کشوری که همسرش ریتا ویلسن به آن تعلق دارد. پدر و مادر این تهیه‌کننده آمریکایی از اجداد یونانی و بلغاری هستند و یک ریشه‌شان هم به آلبانی می‌رسد.

پروکوپیس پاولوپولوس، رئیس جمهوری یونان با امضای یک فرمان تابعیت یونانی را به هنکس اعطا کرد. این بازیگر تحسین‌شده آمریکایی و همسرش معمولا در تعطیلی‌ها به اروپا و یونان سفر می‌کنند و تابستان‌ها را در جزیره آنتی‌پاروس می‌گذرانند. این دو چند فیلم هم در یونان و با موضوع یونان تهیه و تولید کرده‌اند. اقدام پاولوپولوس در اعطای تابعیت یونانی با استقبال خوب هواداران هنکس مواجه شد.

ویلسن و هنکس سال ۲۰۰۲ کمدی موفق و پرفروش «عروسی چاق و چله یونانی من» را تهیه کردند و در ۲۰۱۶ هم همین سمت را در تولید دنباله و قسمت دوم این فیلم داشتند. هنکس در عین حال مدیر تولید موزیکال «ماما میا!» در ۲۰۰۸ و کمدی «زندگی من در خرابه» در ۲۰۰۹ بود که داستان و ماجراهای هر دو فیلم به نوعی به یونان و فرهنگ یونانی ربط دارد.

بر اساس قوانین یونان، اعطای تابعیت یا شهروندی افتخاری به یک فرد می‌تواند به دو دلیل اتفاق بیفتد؛ کسی که خدمتی استثنایی به کشور یونان انجام داده یا شهروند شدن او به خواست عموم مردم باشد. در مورد خانواده هنکس، به نظر می‌رسد هر دو اتفاق رخ داده و آنها علاوه بر خدمتی که به سینمای یونان کرده‌اند، محبوب مردم این کشور هم هستند.

هنکس که این روزها فیلم سینمایی «روزی زیبا در محله» را روی پرده دارد، ماه آینده میلادی در مراسم اهدای جوایز گلدن کلوب جایزه ارزشمند و افتخاری سیسیل ب. دمیل را از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود دریافت می‌کند. او چهار جایزه گلدن گلوب در کارنامه دارد و یک بار هم برنده جایزه یک عمر فعالیت پرثمر از موسسه فیلم آمریکا شده است.

کد خبر 473928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha