گزارش همشهری محله از گلایه مردمی درباره بلاتکلیفی طرح «تعریض خیابان شوش و وحدت اسلامی» در منطقه ۱۱، که در تیرماه ۱۳۹۸ در شماره ۷۴۶ به چاپ رسیده بود، سرانجام به ثمر نشست تا پس از ۴ دهه بلاتکلیفی اهالی محله راه آهن، سرانجام طرح تعریض خیابان شوش با تصویب کمیسیون ماده ۵ منتفی شود و لبخند رضایت بر چهره اهالی بنشیند.

عقب نشینی خیابان شوش

همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: اول تیرماه بود که همشهری محله در گزارشی با عنوان «رشد آسیب­های اجتماعی در سایه پروژه­ های بلاتکلیف»، گلایه­ های مردم را از یکی از بزرگ­ ترین و پرحاشیه ­ترین طرح­ه ای ابتر مانده شهر تهران، مشهور به طرح تعریض خیابان شوش، حد فاصل بیمارستان «بهارلو» تا سه راه وحدت اسلامی، منعکس کرد. طرحی که چراغ کسب و کارهای محلی را خاموش کرده بود تا محله راه آهن در سایه سکوت تحمیلی حاصل از تعطیلی واحدهای کسبی به محلی امن برای رشد آسیب­ های اجتماعی تبدیل شود.

دستاوردهای تلخ یک طرح ابتر برای محله راه آهن

«علی ­اصغر فراهانی»، شورایار محله راه آهن در گفت­ وگو با همشهری محله می­گوید: «طرح تعریض خیابان شوش که بیش از ۴ دهه، اهالی محله راه آهن را بلاتکلیف کرد، موجب شد تا امروز شاهد مهاجرت اهالی بومی محله، تخریب یکی در میان املاک واقع در طرح، دندانه دندانه شدن خیابان شوش و وحدت اسلامی و تولد فضاهای بی­ دفاع شهری در مسیر اجرای این طرح باشیم. »

پس از انتشار گزارش همشهری محله و پیگیری مسئولان مصاحبه شونده در گزارش تیرماه گذشته ، شهردار منطقه موضوع را به صورت جدی از طریق شهرداری تهران پیگیری و وعده داد تا پایان سال ۹۸ این پروژه تعیین تکلیف شود.

طرحی که سال ۵۰ تصویب شد، سال ۹۸ منتفی!

با پیگیری شهرداری منطقه ۱۱ و دستور شهردار تهران، طرح تعریض خیابان شوش و وحدت اسلامی در کمیسیون ماده ۵ منتفی شد. نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ با بیان این مطلب و  اشاره به  وعده شش ماه گذشته اش مبنی بر تعیین تکلیف پروژه عقب نشینی خیایابن شوش در گفتگو با خبرنگار ما تاکید می کند:«طرح عقب نشینی محور خیابان ولی­عصر (عج)، مصوبه طرح تفصیلی سال ۱۳۵۰ بوده است و بلاتکلیفی مردم در طول این سال­ها موجب نارضایتی آنها شده بود.» او اظهار می دارد:« بعد از رفع دغدغه های مردم،  حفظ و صیانت از جداره­ های با ارزش معماری و ارزش­ های کالبدی و فرهنگی منطقه یکی از دلایل اصرارهای ما در منتفی شدن طرح عقب­ نشینی خیابان شوش بود. »

نصراله ابادیان شهردار منطقه ۱۱

او در ادامه با اشاره به قرار گرفتن ۴ کیلومتر از «حصار ناصری» در منطقه ۱۱ گفت: «حفظ جداره­ های تاریخی محور خیابان ولی­عصر(عج)، از میدان راه آهن تا چهارراه ولی­عصر(ع)، محور خیابان وحدت اسلامی، حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش و محور خیابان شوش باید به عنوان محور کار و فعالیت حفظ شوند و اجرای طرح عقب­ نشینی در آن­ها منتفی شده است. »

شهردار منطقه ۱۱ یادآور شد: «خیابان ولی­عصر(عج) که طولانی­ ترین خیابان تهران است، بسیاری از ابنیه­ ارزشمند تاریخی و نیز درختان چنار با عمر بالای ۸۰ سال را در خود جای داده است که میراث فرهنگی و معنوی پایتخت به شمار می­ آیند. »

کد خبر 473873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha