رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در راستای حمایت ازحقوق مصرف‌کنندگان و اجرای طرح پویش «بدون قیمت نخریم» شهروندان استان از خریدن کالاهای بدون قیمت خودداری کنند. 

تعزیرات حکومتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید نبیل اظهار کرد: یکی از راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان است. 

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت این امر، قانونگذار در قوانین متعدد از جمله: ماده شش قانون تعزیرات حکومتی، ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده شصت و پنج قانون نظام صنفی، بند ۱۰ مصوبات ابلاغی کارگروه مدیریت بازار مورخ دوم خردادماه سال گذشته موضوع «درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت قیمت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل کسب یا حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد» را تأکید و تصریح کرده است. 

نبیل در ادامه گفت: در همین راستا ایجاد پویش «بدون قیمت نخریم» با محوریت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان تنها تشکل مردمی قانونی درحوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستور قرار گرفته است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: بنابراین مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به صورت تلفنی به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.

کد خبر 473780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha