مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور به زودی در ارومیه آغاز می‌شود.

کهکشان

به گزارش همشهری‌آنلاین،  جواد زاهدی جمعه ششم دی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرکز که بعد از مراکز تهران و زنجان سومین مرکز علوم و نجوم کودکان و نوجوانان کشور است، در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و در ۲ طبقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اعتبار اولیه ساخت این مرکز ۱۵ میلیارد ریال است، افزود: این مرکز دارای بخش‌های متنوع شامل کارگاه علوم، فیزیک، علوم‌زیست، آسمان‌نما، رصدخانه و ... خواهد بود و در پارک ملت ارومیه احداث می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی تاکنون حول مسایل فرهنگی و هنری متمرکز بود، بیان کرد: راه‌اندازی مرکز علوم و نجوم می‌تواند پاسخگوی برخی از نیازها باشد و اعضای این کانون را از نزدیک با پدیده‌های علمی آشنا کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی این مرکز در استان می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح علمی اعضای کانون، رابطه علمی کانون با مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان‌غربی بویژه در زمینه مسایل نجوم و رصد رویدادهای نجومی را افزایش دهد.

«زاهدی» با اشاره به راه‌اندازی نخستین موزه تخصصی کودک در ارومیه نیز افزود: این موزه در زیربنایی به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع و در قالب سالن‌های تاریخ، نجوم، پیش از تاریخ و مردم‌شناسی در محل پارک «شهرچایی» ارومیه به کودکان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اظهار داشت: این موزه نه تنها یک مکان فرهنگی و آموزشی مطمئن برای کودکان محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند در زمینه عرضه محصولات فرهنگی که توسط اعضای کانون تولید می‌شود، نیز مفید باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی دارای ۲۳ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و چهار کتابخانه پستی است و هم‌اکنون دارای ۲۲ هزار عضو ثابت بوده و کتابخانه تخصصی آن دارای ۳۰۰ هزار جلد کتاب تخصصی کودک است.

کد خبر 473581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha