پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

کاندوم زنانه یک غلاف پلاستیکی است که در ارتباط جنسی نفوذی واژنی، تمام طول واژن را در برمی‌گیرد و به عنوان وسیله پیشگیری از بارداری و نیز جلوگیری‌کننده از انتقال بیماری‌های آمیزشی مانند ویروس ایدز عمل می‌کند.

female condom

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران این وسیله یک غلاف پلاستیکی به طول حدود ۱۷ سانتی‌متر است که دارای دو حلقه منعطف داخلی و خارجی در دو انتهای خود است. حلقه خارجی که بزرگتر و نرمتر است، در حین ارتباط جنسی علاوه بر روی خروجی واژن (اندام جنسی درونی) قرار می‌گیرد و تا روی لابیا (اندام جنسی بیرونی) را نیز می‌پوشاند.

 کاندوم زنانه از جنس پلاستیکی به نام پلی‌یورتان است که می تواند مانند کاندوم مردانه مانع از انتقال ویروس عامل ایدز یا اچ‌آی‌وی شود. در عین حال در برابر بسیاری از بیماری‌های منتقل‌شونده از راه جنسی نقش محافظتی بیشتری نسبت به کاندوم مردانه دارد.

کاندوم زنانه پلی‌یورتانی با وجودی که نازکتر از کاندوم مردانه لاتکسی است، اما مقاوم‌تر و بی‌بو است و  راحت‌تر از کاندوم مردانه حرارت را از خود عبور می‌دهد، بنابراین در حین مقاربت مناسب‌تر است.

در کمتر از ۱۰ درصد موارد تحریک به صورت خارش ملایم به عنوان عارضه جانبی این نوع کاندوم گزارش شده است.

  • مزیت‌های کاندوم زنانه

کاندوم زنانه با همه ماده نوع لغزنده‌کننده قابل‌استفاده است، در حالیکه در کاندوم مردانه فقط از مواد لغزنده‌کننده با پایه آب یا مرطوب‌کننده‌های محلول در آب باید استفاده کرد.

کاندوم زنانه را تا پیش از ۸ ساعت پیش از نزدیکی می‌توان پوشید و نیاز به همکاری همسر زن ندارد. اما کاندوم مردانه فقط در هنگام نعوظ قابل پوشیدن است.

کاندوم زنانه را لازم نیست مانند کاندوم مردانه و بلافاصله پس از انزال درآورد.

  • مشکلات کاندوم زنانه

استفاده از کاندوم زنانه تا حدی نیاز به مهارت دارد، در حالیکه استفاده از کاندوم مردانه ساده است. قیمت کاندوم زنانه تقریبا دو برابر کاندوم مردانه لاتکسی است و مانند کاندوم مردانه در دسترس همگان نیست.

کد خبر 473546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha