رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده از امشب به صورت بارش برف و باران تشدید می‌شود.

برف

به گزارش همشهری آنلاین اردلان محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت این سامانه از امشب تا روز شنبه هفته آینده در این منطقه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بیشتر مناطق جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، اضافه کرد: بیشترین فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید بوده و بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: با خروج این سامانه از اواخر روز شنبه هفته آینده، دمای هوای استان به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شروع فعالیت این سامانه تاکنون در آذربایجان‌غربی بیشترین بارش در پیرانشهر به مقدار ۱۵ میلی‌متر ثبت شده و بارش‌ها در اشنویه ۵.۲ میلی‌متر، در سردشت ۳.۱ میلی‌متر و در مهاباد ۲ میلی‌متر بوده‌است.

وی در خصوص سرعت وزش باد نیز افزود: طی شبانه‌روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در اشنویه با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت (۱۷ متر در ثانیه) ثبت شد و سرعت باد در نقده به ۵۸ کیلومتر در ساعت (۱۶ متر در ثانیه) و در مهاباد به ۵۰ کیلومتر در ساعت (۱۴ متر در ثانیه) رسید.

وی اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان و بوکان و میاندوآب با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود.

«محمدپور»، گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین چهار تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

کد خبر 473476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha