بارش‌ها در مناطق مختلف کشور منجر به پاک شدن هوای شهرها خواهد شد اما از دوشنبه ۹ دی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت مجددا آلوده خواهد شد.

آلودگي هوا

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی که این خبر را داده است در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی امروز (۵ دی) در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد شدید و در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز مناطق غربی دریای خزر مواج است و طی روز جمعه (۶ دی) در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش باران و برف و در سواحل مرکزی و غربی دریای خزر بارش پراکنده باران و در مناطقی از جنوب غرب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روز شنبه (۸ دی) در شمال شرق و مرکز بارش برف و باران در مناطقی از جنوب غرب رگبار و رعد و برق و در سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد، گفت: با خروج سامانه بارشی از اواخل وقت شنبه تا روز دوشنبه (۹ دی) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت پیش بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ دی) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و اوایل شب ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. طی روز شنبه (۷ دی) نیز آسمان تهران نیمه ابری و به تدریج صاف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 473465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha