پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

شهردار کاشمر گفت: به دلیل بی‎احتیاطی شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد بروز ۷۵۰ حادثه جرحی در داخل شهر کاشمر بوده‌ایم.

تصادفات

به گزارش همشهری آنلاین جعفر سلیمانی در همایش تجلیل از خیرین حوزه سلامت که با حضور اعضای مجمع خیرین سلامت و مسئولین در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، عنوان کرد: با مهیاکردن امکانات درمانی در شهر توسط خیرین، زمینه پاسخگویی به نیاز بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم شهرستان و شهرهای اطراف مهیا شده است.

وی بیان کرد: شهرداری یک مجموعه زنده است و هر جا غفلت کرده‎ایم معلولیت و آسیبی متوجه شهروندان از نظر مادی و جسمی شده، در سال گذشته ۱۸ فوتی در معابر شهری داشته‎ایم و با توجه به اینکه کاشمر عضو کمیته جامع ایمن است، با اقداماتی که صورت گرفت، در سال ۹۸ تاکنون فقط یک فوتی در معابر داشته‎ایم.

سلیمانی افزود: به دلیل بی‎احتیاطی شهروندان امسال شاهد بروز ۷۵۰ حادثه جرحی در کاشمر بوده‌ایم، اقدامات خیرین برای تأمین نیازهای پزشکی در کاهش مرگ‌ومیر ناشی از حوادث شهری مؤثر بوده است.

وی مطرح کرد: شهرداری نیز در این زمینه تا جایی که توان داشته برای مهیاکردن زیرساخت‌های مورد نیاز بخش درمان از جمله کلینیک تخصصی و همچنین مرکز انتقال خون همکاری‎هایی داشته است.

وی اظهار کرد: به‌رغم اقدامات صورت گرفته اما هنوز هم فعالیت‌های شهرداری نسبت به اقدامات خیرین بسیار ناچیز است، بیش از ۳۰۰ وظیفه بر عهده شهرداری است بنابراین مدعی نیستیم هیچ‌گونه قصوری در فعالیت‎ها نداریم.

کاهش ۳۵ درصدی اعزام بیماران کاشمر به مشهد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: با کمک خیرین توانستیم امکانات درمانی شهرستان را افزایش دهیم، با مهیا شدن امکانات درمانی در شهرستان، اعزام بیماران کاشمر به مشهد به نسبت سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.

محمدجواد یزدانی بیان کرد: اگرچه در سال ۹۱ چالش‎های بسیار بزرگی در بیمارستان‎های شهرستان داشتیم به‌گونه‌ای که حتی تصمیم بر تعطیلی بیمارستان شهید مدرس گرفته شده بود، اگرچه به تنهایی توان مدیریت سلامت شهروندان را نداشتیم اما با همت مردم و خیرین حمایت همه جانبه از بخش درمان شهرستان صورت گرفت.

وی عنوان کرد: به رغم اینکه در سال‎های گذشته بیش از ۶۰۰ بیمار به مشهد اعزام شدند اما با راه اندازی ‌ام.آر.آی، بخش‎های درمانی و تجهیزات دیگر و همچنین حضور متخصصان در شهرستان اعزام بیماران به مشهد بسیار کاهش یافته است.

یزدانی افزود: افزایش تخت‌های آی.سی.یو، راه‎اندازی بخش نوزادان، افزایش خدمات در بخش دیالیز و راه‎اندازی بخش شیمی درمانی گوشه‎ای از خدمات خیرین به بخش درمان شهرستان کاشمر است.

وی اظهار کرد: با حضور متخصص در شهرستان تاکنون یک هزار عمل جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) انجام شده است، در حال حاضر ۷۰ متخصص در شهر کاشمر فعالیت دارند و در دی‌ماه ۱۰ پزشک متخصص دیگر به این جمع اضافه خواهند شد، بدون شک وجود امکانات درمانی حضور متخصصان در شهرستان را راحت‎تر می‎کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر همچنین از راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید تا پایان دی‌ماه سال جاری در شهرستان خبر داد و گفت: ۴۵۰ میلیون تومان از مبلغ این دستگاه توسط خانواده یکی از خیرین و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیز توسط نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی مهیا شده است.

وی مطرح کرد: حوزه پزشکی هزینه‎بر است و تهیه تجهیزات و امکانات نیاز به حمایت مردم دارد، اگر کمک خیرین در بخش درمان نبود شاید تا ۱۵ سال آینده هم دولت نمی‎توانست دستگاه ام.آر.آی در این شهرستان راه‎اندازی کند.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در این جلسه گفت: از سال ۹۷ تاکنون با راه‎اندازی دستگاه ام.آر.آی بیش از ۱۴ هزار نفر از این دستگاه استفاده کردند، حدود ۸۰ درصد از کسانی که به تصویربرداری ام.آر.آی مراجعه کرده‎اند گزارش غیرطبیعی داشته‎اند که ادامه درمان آن‌ها پیگیری شده است.

سهیل سادات افزود: با دستگاه‌هایی که به شهرستان آمده از رفتن ۱۲ هزار نفر طی یک سال اخیر برای درمان به شهرهای دیگر جلوگیری شده است، با راه‎اندازی مرکز شیمی‎درمانی توسط خیرین در کاشمر در کنار حضور متخصص، باعث شده نگرانی بسیاری از بیماران برای ادامه درمان مرتفع شود.

وی اظهار کرد: اگر چه امکانات درمانی هر روز باید به‌روز و تجهیزات جدیدی برای خدمت‌رسانی بهتر مهیا شود اما خیرین با حذف هزینه‎های سرسام‎آور مراسم خاص از جمله ترحیم و کمک به بخش درمان، در ارتقا سلامت و بهداشت شهروندان تأثیر گذاشته‎اند.

سادات گفت: مجموعه مدیریت شهری کاشمر با اقدامات خود و نگاه جامع محور در زمینه کاهش آلودگی محیط، کاهش مشکلات محیط زیستی نقش داشته و در راستای سلامت شهروندان قدم گذاشته است.

کد خبر 473463

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha