مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از پایان برداشت طلای سرخ در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۱ کیلوگرم زعفران از مزارع آرادان برداشت شد.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امیرحسین شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران از زعفران به عنوان محصولی با نیازآبی کم و درآمد بالا برای آرادانی‌ها نامبر و اظهار کرد: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان آرادان، استان سمنان ۱۲ هکتار است که ۶ هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به پایان برداشت این محصول در آرادان گفت: با اتمام فصل برداشت بیش از ۲۱ کیلوگرم زعفران از مزارع برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان تصریح کرد: این شهرستان ازنظر آب و هوایی برای کشت محصول ارزشمند و استراتژیک زعفران مناسب است.

شاه‌حسینی سودآوری، مقاوم به خشکی و نیاز آبی کم را برخی از مزایای کشت محصول زعفران عنوان کرد و افزود: نیاز آبی کم، اشتغال‌زایی مناسب و درآمدزایی بالا محصول زعفران سبب شده تا در سال‌های اخیر کشت این محصول افزایش یابد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی تصریح کرد: توصیه می‌شود که کشاورزان به سمت کشت محصولات با نیاز آبی کم و با بهره اقتصادی بالاتر بروند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه کشت زعفران و گسترش این محصول یکی از ظرفیت‌هایی و پتانسیل‌های بخش کشاورزی در این شهرستان است گفت: کشاورزان با توسعه کشت زعفران می‌توانند به سود بیشتری دست پیدا کنند.

شاه‌حسینی با اشاره به اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در این حوزه، از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی است.
 

کد خبر 473396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha