مراسم سنتی سمنوپزان با مشارکت ساکنان منطقه۱۸ در ایام فاطمیه برپا می شود.

سمنو پزان

همشهری آنلاین-مریم قاسمی: آیین سمنوپزان برای چهارمین سال متوالی با حمایت فرهنگسرای خاتم(ص) با مشارکت شهروندان و نیکوکاران به میزبانی خانواده شهید «حجت الله هنربخش» از شهدای والامقام محله تختی در  منطقه ۱۸ برپا می شود و قرار است هزار کیلو سمنوی نذری تهیه و با کمک جوانان بین شهروندان توزیع شود.

مسئول فرهنگسرای خاتم(ص) در این باره گفت: «مراسم سنتی سمنوپزان هر سال با استقبال شهروندان مواجه می شود. در این برنامه معنوی، خانواده ها علاوه بر شرکت در مراسم قرائت دعای توسل و حدیث کساء، در تهیه مواد موردنیاز برای پخت سمنو از جمله گندم همکاری می کنند. البته سمنوپزان به شکل سنتی در ایام فاطمیه برگزار می شود و آداب و شرایط خاصی دارد. نمونه آن داشتن وضو و احترام ویژه به سادات مجلس است.»

«محمدصادق دهنادی» اضافه می کند: «برای پخت سمنو، از مرحله آغاز تا زمانی که پخته شود، می توان عشق و علاقه شهروندان به خاندان اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س)  را مشاهده کرد،  زیرا این نذری برای رفع گرفتاری و برآورده شدن حاجات در میان خانواده‌ها جایگاه خاصی دارد. پخت سمنو حدود ۸ساعت زمان نیاز دارد و شهروندان به ویژه جوانان، به نیت گره گشایی از مشکلات خود و نزدیکان نوبتی کنار دیگ ها می ایستند و در پخت سمنو مشارکت می کنند.»


مراسم سنتی سمنوپزان ۲۴ دی به میزبانی خانواده شهید هنربخش در خیابان جهان پهلوان تختی، کوچه شهید هنربخش برگزار می شود و حضور شهروندان در این مراسم آزاد است.

کد خبر 473365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha