معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ هزار پلاک خودروی ویژه معلولان در کشور وجود دارد، از تصویب اختصاص سهیمه بنزین ویژه معلولان در وزارت کشور خبر داد.

بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد نفریه با اعلام این خبر گفت: در روز جهانی معلولان (۱۲ آذر ماه) همزمان با حضور رئیس‌جمهور روحانی در نشست با معلولان درخواستی نوشته شد تا سهمیه بنزین برای معلولان هم در نظر گرفته شود. رئیس‌جمهوری هم دستور داد تا نسبت به این مساله رسیدگی شود. به دنبال این دستور، در وزارت کشور کارگروهی تشکیل شد و این کارگروه تصویب کرد که برای معلولان سهمیه بنزین در نظر گرفته شود.

وی افزود: این موضوع به وزارت نفت ابلاغ می‌شود تا برای همه خودروهای دارای پلاک ویژه معلولان و جانبازان سهمیه بنزین علاوه بر سهمیه عادی در کارت سوخت آنها شارژ شود.

نفریه ادامه داد: البته احتیاج به سهیمه بنزین معلولان فقط مختص افرادی که پلاک ویژه دارند، نیست. بسیاری از معلولان کارت سوخت ندارند اما مثلا موتورهای سه‌چرخ دارند، یا خانواده‌هایی هستند که پلاک ویژه معلولان ندارند، اما برای اقدامات درمانی و اشتغالشان نیازمند این سهمیه هستند. درضمن با توجه به اینکه وسایل حمل و نقل عمومی شهرها هم مناسب‌سازی نشده است، به نظر می‌رسد تخصیص این سهمیه برای معلولان ضروری باشد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: از طرف دیگر در حال پیگیری این موضوع در خصوص مراکز روزانه هم هستیم. بیش از ۵۰ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند که سرویس‌های ایاب و ذهاب برایشان در نظر گرفته شده است و نیاز به سهمیه دارند. از سوی دیگر طرح دیگری به نام مراقبین معلولان در خانواده وجود دارد که یک مراقب گاهی تا ۶ منزل را در طول یک روز سر می‌زند و به کارهای روزانه آنها رسیدگی می‌کند که برای این طرح نیز باید سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

نفریه تاکید کرد: ما همه این موارد را پیگیری خواهیم کرد و همین که در مرحله اول تخصیص این سهمیه به تصویب رسیده، خبر خوبی برای معلولان است.

کد خبر 473329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha