یک مقام مسئول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت: جزییات این حادثه در دست بررسی است.

سقوط هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وی روز چهارشنبه گفت: اخبار مربوط به این حادثه پس از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بالگردهای جمعیت هلال احمر و اورژانس اردبیل هم‌اکنون در حال گشت زنی در منطقه برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما هستند.

دکتر مجید محمدغریبانی، رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل هم گفت که هنوز اثری از هواپیما مشاهده نشده است.

گفته می‌شود این هواپیما که احتمالا نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است.

همچنین ایلنا نوشت: بنا به اذعان اهالی منطقه دقایقی پیش صدای مهیبی از کوه سبلان شنیده شد. برخی از شاهدان عینی نیز خبر از سقوط یک شیء در حال پرواز در منطقه خبر می‌دهند.
 
وزش تندباد شدید و بارش برف روزهای گذشته در مشگین شهر باعث شده تا بررسی‌ها در این خصوص سخت‌تر شود.
 
برخی از شنیده‌های غیررسمی نیز حاکی از این دارد که لاشه هواپیما توسط سرنشینان بالگرد ارتش در منطقه دامنه قله «بابا مقصود» از قله‌های کوه سبلان مشاهده شده و بالگرد هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

همچنین برخی منابع از شهادت خلبان جنگنده میگ ۲۹ که در اردبیل دچار سانحه شد، خبر می دهند. «سرهنگ دوم خلبان رحمانی» (پایگاه دوم شکاری تبریز) طی پرواز FCF (تست هواپیمای تازه اورهال شده) به فیض شهادت نائل شد.

همچنین یکی از مسئولین امنیتی استان اردبیل خبر داد که خلبانان و سرنشینان هواپیمای جنگی ارتش زنده هستند و قبل از سقوط موفق به استفاده از چترنجات هواپیما شده اند و تماس هایی داشته اند که بزودی عوامل امدادی به محل می‌رسند.

مسوولان سازمان‌های امدادی استان اردبیل می‌گویند که هنوز اثری از لاشه هواپیمایی که احتمالا در قله سبلان سقوط کرده مشاهدنشده است.

همچنین روابط عمومی ارتش اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد که تلاش برای روشن شدن وضعیت خلبان ادامه داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این جنگنده ساعاتی پیش حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. خلبان این جنگنده سرهنگ «محمدرضا رحمانی» از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است.

روابط عمومی ارتش یادآور شد: با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

کد خبر 473234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha