همشهری آنلاین: بازپرسان هلندی ادعا کردند که کشتی هلندی پروبو کوالا با مخلوط کردن گوگرد و نفتا برای تصفیه نفت خام در دریا، این مواد زائد سمی را بوجود آورده است.

به گزارش فرانس‌پرس به نقل از یک روزنامه هلندی بازپرسان با بازسازی فنی این حادثه متوجه شدند که کشتی هلندی پروبو کوالا به عنوان یک تصفیه‌خانه شناور عمل‌می‌کرده است و در ماه‌های مه و ژوئن(اردیبهشت و خرداد) زمانی که قیمت‌های جهانی گازوئیل بالا بود، حدود 70000 تن نفت خام را به گازوئیل تبدیل کرده است.

کشتی پروبو کوالا که رسما به عنوان یک مخزن شناور نفت مورد استفاده بود،سه محموله 28000 تنی از مایع هیدروکربنی مشتعل‌شونده  "نفتا" را از آمریکا بار زده بود.

این روزنامه یکشنبه نوشت: "عملیات تبدیل شامل آزاد شدن گوگرد موجود در نفتا با کمک موادی از جمله یک افزودنی بوده است که به طور معمول در تنها در پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشتی پروبو کوالا در اواخر مردادماه بیش از 500 تن از مواد زائد سمی را به یک شرکت محلی در ساحل عاج به نام "تامی" تحویل داد، که مسئول انبار کردن آنها در محفظه‌های روباز در آبیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج دانسته می‌شود.

به دنبال این کار 7 نفر کشته شدند و 66 نفر کارشان به بیمارستان کشید، و 60000 نفر از ترس مسموم شدن به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

 

کد خبر 4732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز