چهارشنبه‌ای که قرار بود نخستین تجربه کارگردانی سروش صحت در سینماها اکران شود از راه نرسید تا نمایش عمومی «جهان با من برقص» به شاید چهارشنبه‌ای دیگر موکول شود.

امير جعفري و رضا عطاران در فيلم زير نظر

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین چهارشنبه دی‌ماه در هوای آلوده تهران و بسیاری از کلانشهرها و شهرهای گوشه و کنار ایران از راه رسید و اکران زمستان با آمدن دو فیلم تازه نو شد. هر چند آنها که منتظر بودند «جهان با من برقص» صحت را از این هفته ببینند، شاید لازم باشد دست‌کم یکی دو هفته دیگر منتظر بمانند.

صحت که تا چند هفته پیش سریال «فوق‌لیسانسه‌ها» را روی آنتن داشت و البته به اندازه فصل گذشته آن در جلب نظر تماشاگران موفق نبود، بهار امسال «جهان با من برقص» را در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش گذاشت. فیلم جایزه بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد (علی مصفا) را برد و بعد در جشنواره شب‌های تیره تالین در استونی هم شرکت کرد. تجربه اول صحت در سینما با چهار میلیارد تومان ساخته شده و انتظار می‌رود گیشه‌ای خوب داشته باشد.

«زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی فیلم تازه اکران زمستان است که به لطف حضور چهره‌های محبوب و آشنا می‌تواند رکورد فروش را بشکند. صالحی که تجربه ساختن سریال طنز در کارنامه دارد و از بازیگران موفق تلویزیون است، با ایفای نقش‌های جدی در سال‌های اخیر سینما را جدی‌تر گرفت و سرانجام با یک فیلم کمدی کارگردانی در سینما را هم برای نخستین بار تجربه کرد، آن هم در یک پروژه پربازیگر.

«زیر نظر» با بازی رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، آزاده صمدی، عباس جمشیدی‌فر، امیر نوری، علیرضا استادی و سامیه لک گرچه در یک فصل سرد روی پرده رفته اما دست‌کم تا پیش از آغاز جشنواره فیلم فجر در ۱۲ بهمن فرصت دارد تماشاگران را به سینماها بکشاند. رامبد جوان یکی از دو تهیه‌کننده فیلم است و عجیب اینکه خود صالحی در آن بازی نکرده است. برای این فیلم کمدی با وجود داشتن مجوز ۱۵+ یک گیشه خوب پیش‌بینی می‌شود.

دیگر فیلمی که از نخستین چهارشنبه زمستان روی پرده می‌رود، «سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی و تهیه‌کنندگی پدرش رسول است؛ یک فیلم اول با بازی بهرام رادان و مهرداد صدیقیان در نقش دو تکواندوکار رقیب که می‌تواند به نیاز ورزش‌دوستان در سینما پاسخ بدهد. علیرضا شجاع‌نوری، رعنا آزادی‌ور، فرشته حسینی، امیرمهدی ژوله، محمدرضا غفاری و علیرضا استادی دیگر بازیگران «سونامی» هستند که سویه‌های سیاسی و اجتماعی هم دارد.

تجربه اول صدرعاملی جوان در عرصه کارگردانی پس از چند بار دستیاری فیلم‌های صدرعاملی پدر نخستین بار در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به نمایش درآمد و نسبتا هم موفق بود. «سونامی» چند بازی خوب دارد، موسیقی شنیدنی و البته صحنه‌های ورزشی جذاب و پرهیجان. هر چند شاید ضربه اصلی را از فیلمنامه خورده باشد که جاهایی بیش از اندازه از داستان ورزش و رقابت و رفاقت دوره شده است. بازی شجاع‌نوری هم در نقش مربی به فاجعه پهلو می‌زند.

کد خبر 473156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha