چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

کیفیت هوای کلان‌شهر مشهد در روز چهارشنبه ۴ دی‌ماه با افزایش حجم آلاینده‌ها برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار قرار گرفت.

آلودگی هوای مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوا در مشهد ۱۱۹ ای. کیو. آی و نشانگر وضعیت هشدار است.

تورج همتی افزود: هم‌اکنون ایستگاه سجاد با ۱۵۵ ای. کیو. آی آلوده برای تمامی افراد است.

وی ادامه داد: میزان آلودگی هوا در مناطق سرافرازان، سمرقند، شهید مفتح، خیام شمالی، شهید کریمی، امامیه، شهر، چمن، شهید آوینی، الهیه، خیام جنوبی، وحدت و طرق در کلان‌شهر مشهد هشداردهنده و آلوده برای گروه‌های حساس است.  

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: این شاخص در ۹ ایستگاه دیگر مستقر در نقاط مختلف کلان‌شهر مشهد وضعیت هوا را سالم نشان می‌دهد.

همتی افزود: شایسته است شهروندان مشهد و زائران و مسافران در این کلان‌شهر با بهره‌گیری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش مؤثر خود را در کاهش حجم آلاینده‌های هوا ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت سالم است.

نمایان شدن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

مردم مشهد طی سال گذشته ۴۵ روز هوای پاک، ۲۷۵ روز هوای سالم و ۴۵ روز هوای ناسالم تنفس کردند.

کد خبر 473100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha