رئیس اورژانس کرمان با بیان اینکه هر ساله با نفوذ هوای سرد به کشور و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی، تعدادی از هموطنانمان در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: در پاییز امسال نیز در سطح استان کرمان متاسفانه ۹ نفر جان خود را از دست دادند.

گازگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر «محمد صابری»  با اشاره به آمار مسمومیت‌های ثبت شده ناشی از گاز مونوکسید کربن، در استان کرمان در فصل پاییز گفت: در این بازه زمانی در سطح استان ۱۴۲ نفر مسموم که ۴۴ نفر آنها در محل حادثه درمان و ۹۸ نفر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹ نفر نیز فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ۳ ماه فصل پاییز امسال ۴۲ نفر در کرمان، ۲۶ نفر در رفسنجان، ۲۵ نفر در بافت، ۲۰ نفر در بم و در شهرستان‌های جیرفت، بردسیر، رابر، زرند و شهربابک ۲۹ نفر دچار مسمومیت با گاز CO شدند.

رئیس اورژانس کرمان با بیان این مطلب که شهرستان کرمان با ۳ فوتی (به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن) بیشتر آمار فوتی‌ها در این زمینه را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این ۹۰ روز در شهرستان سیرجان ۲ نفر، شهرستان بافت ۲ نفر، شهرستان بردسیر یک نفر و شهربابک یک نفر به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته‌اند.

صابری با تاکید اینکه درصورت عدم رعایت نکات ایمنی، شاید نفر بعدی از نزدیکانمان یا خود ما باشیم، اظهار کرد: بیشترین موارد مسمومیت ثبت شده با گاز مونوکسید کربن به علت استفاده از ذغال و بخاری هیزمی در محیط‌های بسته جهت گرم کردن محیط؛ استفاده از وسایل گرمایشی بدون مسیر خروجی گاز مانند پیک نیک، چراغ والور و همچنین نقص در لوله مسیر خروج گاز بوده است.

رئیس اورژانس کرمان در توصیه برخورد با افراد دچار گازگرفتگی بیان کرد: در مواجهه با افراد دچار مسمومیت در ابتدا باید منبع تولید گاز مونوکسید کربن را خاموش و فرد دچار گازگرفتگی را به فضای آزاد انتقال داده و سپس درب و پنجره فضای آلوده را باز کرده و فورا با اورژانس (۱۱۵) تماس گرفت.

کد خبر 473007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha