مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست آستارا گفت: یک قطعه پرنده کرکس مصدوم، پس از مداوا در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش این شهرستان، به آغوش طبیعت بازگردانده‌شد.

بهبود کرکس مصدوم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی فلاح اظهار کرد: این پرنده مصدوم از ناحیه چشم، اوایل هفته جاری توسط یکی از دوستداران محیط‌ ‌زیست در حوالی روستای بی‌بی یانلو آستارا کشف و به اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست تحویل داده شده بود و بعد از سه روز مداوا امروز آزاد شد.

وی از شهروندان و دوستداران محیط‌ ‌زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین‌گیر، آن را به واحدهای محیط‌بانی یا اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان آستارا تحویل دهند.

فلاح افزود: مرکز درمانی پناهگاه حیات وحش در بخش لوندویل آستارا با یک دامپزشک و دو همیار تجربی فعال است و امسال حدود ۲۰ پرنده نظیر پلیکان، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، دلیجه، خوتکا و جغد در آن مداوا شده‌اند.

کرکس دارای منقار قوی، گردن و سر سخت و بال‌های پهن بزرگ است و بیشتر از لاشه حیوانات دیگر تغذیه می‌کند و قدرت دید این پرنده بسیار زیاد است به گونه‌ای که از فاصله‌های دور طعمه‌های کوچک را به خوبی می‌بیند.

شهرستان مرزی آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و به خاطر داشتن تالاب‌ها و مناطق جنگلی و جلگه‌ای، از تنوع حیات وحش برخوردار است.

کد خبر 472972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha