مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

کارشناس فوریت‌های پزشکی و مسوؤل اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نوزاد ایلامی پیش از رسیدن مادرش به بیمارستان در بالگرد اورژانس هوایی متولد شد.

بالگرد ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جلال محرابی سه‌شنبه سوم دی اظهار داشت: مادر این نوزاد به دلیل زایمان اورژانسی و نبود تیم متخصص و امکانات لازم برای این گونه از زایمان‌ها به درخواست اورژانس شهرستان آبدانان با بالگرد به ایلام اعزام شد.

وی افزود: هرچند پیشرفت زایمان در داخل بالگرد و در طول مسیر پرواز رخ داد اما همزمان با نشستن بالگرد بر روی پد فرودگاه این نوزاد با همکاری تیم مامایی بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام و نیروهای بالگرد اورژانس هوایی به دنیا آمد.

محرابی یادآور شد: پس از تولد نوزاد در بالگرد، مادر و نوزاد با یک دستگاه آمبولانس مستقر در فرودگاه برای ادامه درمان و اقدامات پزشکی بیشتر به بیمارستان آیت الله طالقانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بالگرد اورژانس هوایی استان ایلام علاوه بر اینکه نقاط مختلف استان را در مواقع اورژانسی پوشش می‌دهد در مواقع لزوم شهرستان‌های همجوار استان‌های همسایه لرستان، خوزستان و کرمانشاه را نیز پوشش اورژانسی می‌دهد.

به گفته وی به طور میانگین هر هفته چهار پرواز از سوی بالگرد اورژانش هوایی استان ایلام برای کمک به بیماران اورژانسی انجام می‌گیرد.

کد خبر 472947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha