معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه اعلام کرد که ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار نوبت واکسن از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای دام‌های استان زده شده است.

واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «شاهرخ یارویسی» اظهار کرد: واکسیناسیون آبله در بهار، تب مالت و بروسلوز در تابستام و واکسیناسیون تب برفکی در پاییز انجام شده است و زمستان نیز مرحله دوم واکسن تب برفکی انجام خواهد شد.

وی افزود: سگ های صاحب دار نیز در طول سال علیه بیماری هاری به صورت موردی واکسینه شده اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در مرحله نخست طرح مقابله با تب برفکی بیش از ۱۱۰ هزار راس دام های سنگین شامل گاو و گوساله را مایه‌کوبی (واکسینه) کردیم.

یارویسی افزود: در مرحله دوم نیز که در زمستان انجام خواهد شد، به‌ صورت رایگان سه میلیون و ۵۰۰ هزار دام سبک مایه کوبی خواهند شد و واکسیناسیون لمپی اسکین نیز برای دام سنگین را انجام می دهیم.

به گفته وی واکسیناسیون بروسلوز بره و بزغاله طی تابستان و اوایل مهر ماه برای ۶۸۷ هزار و ۳۲۱ راس انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه سرمایه دامی استان را حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: رصد و پایش، بیماری‌یابی و در کنار آن آموزش به صورت ویژه و مایه‌کوبی را همواره برای حفظ سرمایه‌های دامی استان در برنامه داریم.

یارویسی تاکنون موردی از ابتلا دام ها به تب برفکی در استان مشاهده نشده و کرمانشاه منطقه ای پاک در این مورد محسوب می شود.  

کرمانشاه قطب تولید دام کشور

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه چندی پیش در جمع مسوولان این اداره کل با بیان اینکه این استان یکی از قطب های تولیدات دامی کشور است، گفت: با توجه به اینکه بخش دام یکی از توانمندی‌های کرمانشاه است باید از این مزیت برای بهبود تولیدات دامی و ارائه خدمات با کیفیت بهتر به دامداران استفاده کرد.

«امید حاج محمدی» افزود: استان کرمانشاه با دارا بودن سه میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) یکی از قطب های اصلی دامپروری و تولیدات دامی کشور محسوب می شود.

کد خبر 472844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha