مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از ۹ ماه تیمار داری یک پرنده پیغوی کوچک بهبود یافته و در طبیعت دنا رهاسازی شد.

پرنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید اسدالله هاشمی از بازگشت یک بهله پرنده پیغوی کوچک به طبیعت دنا خبر داد و افزود: اوایل سال جاری بود که طبیعت دوستی، این پرنده را که از ناحیه پا و بال دچار شکستگی شدیدی شده بود تحویل این اداره کل داد.

وی اظهارکرد: پس از ۹ ماه تیمارداری و درصبح دومین روز از دی ماه جاری، با تائید سلامتی آن توسط دامپزشک و حلقه گذاری صبح امروز به دامان طبیعت دنا،  استان کهگیلویه و بویراحمد بازگشت.

پیغوی کوچک یکی از کوچکترین پرنده‌های شکاری و از خانواده قوش‌هاست. نر و ماده آن شبیه به هم هستند اما جنس ماده بزرگتر است.

این پرنده ۴ یا ۵ نوار پهن قهوه‌ای رنگ دارد که این نوارها روی شاهپرهای وسطی دم امتداد پیدا نمی‌کند. چانه و گلویش سفید یا نخودی است و معمولاً اثری از رنگ خاکستری دارد.

جنگل‌های تنک و زمین‌های زراعتی با درخت‌های پراکنده را ترجیح می‌دهد و معمولاً در جنگل‌های انبوه و یا مناطق باز و بیابانی دیده نمی‌شود. پیغوی کوچک روی درخت آشیانه می‌سازد و هر سال یک آشیانه جدید می‌سازد.

کد خبر 472809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha