مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ۱۵۷ هزار و ۳۱۰ مسافر داخلی و خارجی از طریق فرودگاه ایلام در سال جاری جابه‌جا شدند.

فرودگاه شهدای ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد یگانه دوشنبه دوم دی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۰۲ سورتی پرواز (نشست و برخاست) از طریق این فرودگاه انجام شده است.

یگانه میزان جابجایی بار مسافران در مدت یاد شده را یک هزار تن عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هشت پرواز به دلیل نقص فنی و شرایط نامساعد جوی لغو شده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام با بیان اینکه روزانه بین پنج تا هفت پرواز در فرودگاه شهدای ایلام به مقصد تهران و مشهد انجام می‌شود، یادآور شد: طول باند فرودگاه ایلام سه هزار و ۲۰۰ متر است و ظرفیت پذیرش هواپیماهای میان‌پیکر را دارد.

یگانه از برگزاری رزمایش تمرین کامل طرح اضطراری در فرودگاه ایلام خبر داد و گفت: این رزمایش به صورت گسترده‌ با هدف ارزیابی آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در شرایط اضطراری، با حضور ارگان‌ها و نهادهای ایمنی، امدادی، آتش‌نشانی و امنیتی استان ایلام برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی با تشریح اهداف و فرآیند برگزاری این رزمایش افزود: برگزاری رزمایش آمادگی طرح اضطراری بر اساس سند ۹۱۳۷ سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) هر ۲ سال یکبار در تمامی فرودگاه‌های کشور و با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف عوامل امدادی و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود.

یگانه همچنین برقراری ارتباط موثر میان واحدهای فرودگاهی و ارگان‌های امداد و نجات استان برای کسب آمادگی کامل در زمان بحران در مواجهه با سوانح هوایی و میزان سرعت عمل در انجام عملیات را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

روزانه بین پنج تا هفت پرواز در فرودگاه شهدای ایلام به مقصد تهران و مشهد انجام می‌شود

کد خبر 472584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha