مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در نه ماهه امسال ۳۱ هزار و ۳۶۲ یزدی موفق به اهدای خون خود شدند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اهدای خون بیش از ۳۱ هزار یزدی در نه ماهه نخست امسالنقی تقوایی مدیرکل انتقال خون استان یزد  گفت: در نه ماههٔ امسال، ۴۱ هزار و ۷۴۶ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۶۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان یزد در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال، با رشد ۴/۳ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه تنها ۲/۶ درصد از بانوان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، افزود: آقایان با مشارکت ۹۷/۴ درصدی، بیشترین آمار اهدای خون استان را به خود اختصاص داده‌اند.

تقوایی ادامه داد: در این مدت، از مجموع اهداکنندگان خون، ۶۹/۸ درصد اهدای خون مستمر داشته‌اند و ۲۵/۱ درصد باسابقه و ۵/۱ درصد برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد اضافه کرد: در نه ماههٔ امسال ۵۰ هزار و ۱۵۶ واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهدا شد.

تقوایی بیان کرد: پایگاه مرکزی یزد در صفاییه، از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۷/۳۰ صبح تا ۱۳/۳۰ دایر است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد افزود: ساعت کار پایگاه انتقال خون شهرستان‌های اردکان و میبد را از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۳/۳۰ و در شهرستان‌های اشکذر و میبد از ساعت هشت و نیم صبح تا دوازده و نیم، آماده خونگیری از شهروندان هستند.

کد خبر 472583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha