دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از واردات ۴۰ هزار واکسن برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر خبر داد.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر ابوالفضل اصلانی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در مورد کمبود دارو در استان گفت: شهریور پارسال ۷۵ قلم کمبود دارو در استان داشتیم در حالی که در حال حاضر این میزان به ۲۱ قلم دارو کاهش پیدا کرده که نسبت به میانگین آمار کشوری ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 اصلانی افزود: در همین شرایط تحریم، برخی داروها به ۵۳ کشور دنیا صادر می‌شود که نشان از توان ما در تولید دارو است.

وی از واردات ۴۰ هزار واکسن برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر هم خبر داد و گفت: با اقدامات مناسب این بیماری در استان کنترل شده است و داروخانه‌های بیمارستان‌های امین و الزهرا و امام سجاد داروی مورد نیاز برای این بیماری را در اختیار دارند.

اصلانی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب تولید کنندگان دارو گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان سهم ۱۰ درصدی در تولید داروی کشور را دارد افزود: هم اکنون ۲۵۰ شرکت داروسازی شیمیایی و گیاهی در استان فعال است.

او گفت: ۳ درصد داروهای مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود که این میزان باعث خارج شدن سالانه یک و سه دهم میلیارد دلار ارز از کشور می‌شود.

اصلانی با اشاره به میزان تولیدات تجهیزات پزشکی هم گفت: استان اصفهان با ۸۰ کارخانه تولید تحهیزات پزشکی حدود دو سوم تجهیزات مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

اصلانی به ظرفیت بسیار خوب استان در حوزه تولید صنایع غذایی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۸۲۰ شرکت تولید کننده صنایع غذایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷۹ شرکت در سال‌های گذشته تعطیل شده است.

او با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول بکارند گفت: حدود ۱۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنایع غذایی است.

در استان اصفهان در حال حاضر ۸۷۰ داروخانه و ۳۷ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند.

کد خبر 472567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha