قرارگاه‌های جهادی امروزه به بازوانی توانمند برای دولت‌ مبدل شده‌اند به نحوی که تعداد زیادی از فقرا را زیر پوشش گرفته و به صورت مستمر به آنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

رفع فقر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، خدمت کردن به مردم محروم با حضور پرشور جوانان حال و هوای خاص خودش را دارد، جوانان و گروه‌های جهادی که با تمام داشته‌هایشان به مناطق محروم می‌روند تا به کودکان مظلوم و درد کشیده‌ای کمک کنند که آرزویشان فقط شنیدن حرف‌هایشان است، حرف‌هایی از جنس درد، فقر و محرومیت. نقش و مشارکت مردمی و سازمان‌های خیریه در بهبود و ارتقای سطح زندگی اقشار آسیب پذیر بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در این قالب روند خدمات‌رسانی به این اقشار بروکراسی و پیچیدگی مراحل اداری را ندارد و افراد نیازمند در کمترین زمان به خدمات مورد نیاز خود دست می‌یابند.

ایجاد ۴۰ شغل پایدار توسط قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) استان ایلام

احمد صمدانی، مدیر قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) استان ایلام در این باره گفت: این قرارگاه یک قرارگاه مستقل و تشکلی مردمی است که با حمایت‌های خیرین و بسیج سازندگی اداره می‌شود و هدف اصلی آن رفع فقر و رسیدگی به حل مشکلات نیازمندان است.

وی به دریافت وجوه نقدی اشاره کرد و افزود: کمک‌های دریافتی به ۲ صورت انجام می‌گیرد یکی خیرین و مردم و دیگری سازمان بسیج سازندگی سپاه استان ایلام و محور کمک‌های ما مناطق حاشیه‌نشین و فقیرنشین و روستاهای محروم هستند.

مدیر قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جوان متخصص در حوزه محرومیت‌زدایی در این موسسه خیریه فعال هستند که به صورت جهادی در خدمت نیازمندان حضور فعال دارند.  

وی به کمک‌های انجام شده قرارگاه اشاره کرد و گفت: ایجاد شغل پایدار برای ۴۰ نفر با هدف خودکفایی خانواده، ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک هزینه درمان بیماران نیازمند از جمله کمک‌هایی هستند که تاکنون به این اقشار ارائه داده‌ایم.

توزیع هفتگی ۵۰ هزار بسته غذایی در بین نیازمندان

وی بیان کرد: برای مقابله با سوء‌تغذیه نیازمندان هر هفته با بیش از ۵۰ هزار بسته توزیع غذا را در سطح استان داریم، این اقدام با نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری و کمک به نیازمندان انجام می‌شود.

فعالیت این نهادها کمکی به دولت در جهت افزایش رفاه جامعه است، به طوری که این نهادهای مردمی محور نقش بازوی قدرتمند دولت را در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر ایفا می‌کنند، مبارزه با فقر و محرومیت‌زدایی با تکیه بر حفظ کرامت انسانی در راستای توسعه عدالت اجتماعی امروزه توسط جوانان انقلابی ایلامی به منصه ظهور رسیده است.

کد خبر 472566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha