رئیس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران از دستگیری یک گروه چهار نفره شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده شاهوی این شهرستان خبر داد.

شکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رستمی دوشنبه ۲ آذر اظهار داشت: این چهار شکارچی اقدام به شکار غیرمجاز سه قطعه کبک کرده بودند که در جریان گشت و کنترل محیطبانان یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران، استان کردستان در منطقه حفاظت شده شاهو شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه پرونده این شکارچیان غیرمجاز برای بررسی و صدور حکم به مراجع قضایی ذیربط ارجاع شده است، اضافه کرد: محیطبانان این اداره در جریان گشت و کنترل منطقه حفاظت شده شاهو و پس از تعقیب و گریز طولانی، موفق به دستگیری این چهار نفر شدند.

رستمی افزود: از این متخلفین علاوه بر لاشه کبک‌ها، تعداد سه قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی، یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی، ۵۸ عدد فشنگ ساچمه زنی، دو عدد قطار فشنگ، سه دستگاه دوربین چشمی، ۲ عدد تبر، ۲ عدد چراغ قوه و چهار عدد کوله پشتی نیز کشف و ضبط شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت ۳ هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

کد خبر 472548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha