ستاد دیه کشور از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه با شناسایی ۱۰۷۵ زندانی جرائم غیرعمد، زمینه آزادی آنها را از طریق دریافت وام‌های بدون بهره فراهم کرده است.

آزادی زندانی

به گزارش همشهری آنلاین، ستاد دیه کشور اعلام کرد که در ۶ ماه نخست امسال ۳۳۱۸ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند که نزدیک به ۱۳۶ نفر از آنها را زنان شامل می‌شدند. 

از این تعداد، ۱۰۷۵ مددجو که طبق استعلام‌های به عمل آمده توانایی کار یا وسع مالی مناسب را برای پرداخت دیون داشتند، بدون اعطای کمک‌های ویژه و صرفا با معرفی‌نامه ستاد دیه برای دریافت وام بدون بهره به منظور پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌‎های عامل ملی، ملت، صادرات و تجارت معرفی شدند. مبلغ کل بدهی این افراد ۶۷ میلیارد تومان بوده است.

البته تا امروز از جمع افراد معرفی‌شده به بانک‌ها تنها ۴۶۱ نفر موفق شده‌اند با ارائه ضمانت و رعایت دیگر ضوابط از این مجموعه‌ها وام دریافت کنند، اما دریافت تسهیلات برای دیگر زندانیان نیز با منع قانونی همراه نبوده و این افراد نیز با تکمیل مدارک در آتیه امکان دریافت وام را خواهند داشت.

بانک تجارت از محل بند «ج» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال‌های ۹۷ و ۹۸ با ارائه ۴۳۹ وام پرداختی با مبلغی معادل ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیشترین طیف زندانیان را مورد حمایت قرار داده است. در رتبه‌های بعد به ترتیب بانک‌های صادرات، ملی و ملت به ۳۰۰ بدهکار تحت حمایت ستاد دیه کشور تسهیلات ارائه داده‌اند.

ستاد دیه کشور با توجه به موقعیت اجتماعی و شرایط معیشتی مددجویان بدهکار با محکومیت‌های مالی یا دیه‌های ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی تلاش می‌کند از محل امانت‌های مالی خیرین به آزادی این افراد کمک کند. مبالغ نه به صورت بلاعوض، بلکه در قالب تسهیلات بانکی بدون سود ارائه می‌شود تا با بازگشت آنها، چرخه حبس‌زدایی ادامه یابد و افراد دیگری نیز از این امکان بهره‎مند شوند.

کد خبر 472493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha