با تلاش سه گروه امداد و نجات در کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان شمیرانات، ۴ کوهنورد در ارتفاعات قلعه مازیار از توابع لواسان، نجات پیدا کردند.

کوهنوردی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران دقایقی پیش  اظهار کرد: از طریق ندای امداد و نجات هلال‌احمر، مطلع شدیم چهار کوهنورد در ارتفاعات قلعه مازیار از توابع لواسانات، گرفتار شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش‌شده بود.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران ادامه داد: بلافاصله با گروه‌های امداد و نجات در کوهستان هلال‌احمر شهرستان شمیرانات هماهنگی‌های لازم انجام و سه گروه به محل حادثه اعزام شدند.

 تاجیک نوری گفت: عملیات جست‌وجو بلافاصله انجام اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و تاریکی شب حدود چهار ساعت زمان می‌برد تا گروه‌های اعزامی افراد گم‌شده را پیدا کنند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن گروه‌های عملیاتی و ارزیابی اولیه مشخص می‌شود این چهار نفر دچار یخ‌زدگی شده و حال یکی از آنها به دلیل آسیب شدید به‌زانو وخیم است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: گروه‌های عملیاتی حاضر درصحنه اقدامات اولیه ازجمله امداد در سرمازدگی و فیکس کردن مصدوم را انجام می‌دهند تا این چهار نفر از مرگ حتمی که براثر یخ‌زدگی علائم حیاتی آنها بسیار ضعیف بود، نجات پیدا کنند.

 تاجیک نوری افزود: این چهار نفر پس از حدود ۹ ساعت با تلاش عوامل هلال‌احمر شهرستان شمیرانات به منطقه امن انتقال داده شدند و پس از بهبودی کامل ترخیص شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران بابیان این‌که شماره ۱۱۲ به‌عنوان ندای امداد و نجات هلال‌احمر حتی بدون سیم‌کارت قابل شماره‌گیری است، عنوان کرد: کوهنوردان در فصول سرما حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

 وی ادامه داد: توصیه‌ای‌ام به تمام کوهنوردانی داریم و از تمامی کوهنوردان درخواست داریم شب را برای صعود به قلل مختلف انتخاب نکنند و سعی نمایند در ساعات اولیه روزبه کوهنوردی بپردازند.

کد خبر 472492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha