رئیس واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال با اشاره به افزایش مواد غذایی تاریخ گذشته در برخی از واحدهای صنفی گفت: در یک ماه گذشته کالاهای فاسد و تاریخ مصرف گذشته بیش از ۴۰ واحد صنفی در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

تاریخ مصرف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ملکی در جلسه ستاد تنظیم بازار خلخال در استان اردبیل افزود: برخی از واحدهای صنفی در تحویل کالاهای فاسد و تاریخ مصرف گذشته به بهانه بیمه بودن کالا و ارجاع آن به کارخانه مشکل‌سازی می‌کنند که این موضوع باید با همکاری اتحادیه‌های صنفی از میان برداشته شود.

وی از ممنوعیت نگهداری مواد غذایی مایعاتی همچون آب معدنی، نوشابه و دوغ در بیرون از واحدهای صنفی خبر داد و گفت: قرار گرفتن این اقلام در مقابل نور آفتاب موجب از بین رفتن ارزش غذایی و فساد آن می‌شود.

رضوان صادقی، معاون امور عمرانی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر تشدید برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته گفت: مشاهده کنسرو و تن‌ماهی با سپری شدن ۲ سال از تاریخ انقضای مصرف در واحدهای صنفی پذیرفته نیست.

او اظهارکرد: مقاومت در تحویل موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته به ماموران بهداشت محیط به بهانه ارجاع آن به کارخانه سازنده نیز بهانه‌ای غیرقابل توجیه بوده و باید بصورت جدی با این موضوع برخورد شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال هم از راه‌اندازی سامانه جدید تجارت خبر داد و گفت: پنج قلم کالای اساسی و مایحتاج عمومی مردم از جمله گوشت قرمز، شکر، چای، روغن نباتی و برنج مشمول ثبت کالا در سامانه تجارت از بدو تولید تا زمان عرضه به مشتری می‌باشند.

سیدناصر میر مرسلی از تشویق بازاریان منصف در خلخال خبر داد و اظهار کرد: از آغاز طرح هدفمندی سوخت و افزایش قیمت بنزین هیچ‌گونه افزایش قیمت در بازار این شهرستان  مشاهده نشده است.

کد خبر 472469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha