مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: ۳ شهروند، با بیماری زمینه‌ای، در اثر ابتلا به آنفلوانزا در آبان و آذر ۹۸ در مراکز درمانی این مجموعه فوت کردند.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمجتبی اکرم در نشست تبیینی، خبری و اطلاع رسانی ذیل شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: ۲۶ نمونه مشکوک به آنفلوانزا در آبان امسال به مراکز بهداشت استان ارسال شد.

وی بیان کرد: نتیجه یک مورد از نمونه‌ها مثبت بود که به مرگ فرد مبتلا منجر شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: ۱۵ نمونه مشکوک به آنفلوانزا در آذر امسال به مرکز بهداشت ارسال که ۲ نمونه مثبت اعلام شد و هر دو فرد فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه شهروندانی که نمونه‌های آنفلوانزا آنان مثبت بود، بیماری زمینه‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: شهروندانِ درگذشته زمینه بیماری‌های قلبی، مزمن ریوی و کهولت سن داشتند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری آنفلوانزا، تشریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط متخصصان عفونی برای کادر درمانی، پخش پوستر آموزشی و ارسال نمونه‌های مشکوک به این بیماری به مرکز بهداشت برای بررسی، از اقدامات مجموعه درمان تأمین اجتماعی سمنان در زمینه بیماری آنفلوانزا بود.

اکرم با اشاره به مشاهده قرص در کیک، اضافه کرد: طی چند روز گذشته تنها یک نفر در این زمینه به بیمارستان شفای سمنان مراجعه کرد که دانش آموزی در کیک قرصی معمولی مشاهده کرده بود و خانواده وی را به بیمارستان انتقال دادند و خوشبختانه دانش آموز در سلامت کامل است.

وی ادامه داد: در استان سمنان ۹ مرکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی وجود دارد که در تمام این مراکز پزشک متخصص وجود دارد.

حدود ۷۱ درصد از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان تحت پوشش تأمین اجتماعی سمنان هستند.

کد خبر 472454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha