رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات با هدف تقویت بنیه کاری در سال جاری به شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی پرداخت شد.

دانش‌بنیان 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد رفیعی» دوشنبه ۲ دی افزود: این تسهیلات بدون بهره و با هدف حفظ اشتغال و گسترش فرآیند تولید به متقاضیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان مرکزی پرداخت شده است. همچنین میزان پرداخت تسهیلات در شرکت‌های مختلف متغیر است و واحدهای دانش‌بنیان استان می‌توانند همچنان از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی بیان کرد: صادرات انواع کالا از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان امسال بیش از یک و نیم میلیون یورو بود که به نقاط مختلف جهان صورت گرفت و بخش عمده‌ای از این محصولات به کشورهای مختلف اروپایی صادر شده است.

رفیعی با بیان اینکه استان مرکزی رتبه هشتم کشور را به لحاظ تعدد شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، بیان کرد: شمار شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی به ۸۳ مورد رسیده که ۴۰ واحد در محل پارک علم و فناوری مستقر است و بقیه نیز در شرکت‌ها و نواحی صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص عملکرد پارک علم و فناوری استان مرکزی در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ملی که از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه سال جاری در تهران برگزار شد نیز گفت: غرفه پارک استان مرکزی رتبه برتر این نمایشگاه را به‌دست آورد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود: عقد قرارداد فروش محصولات فناور به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال، انعقاد ۹ تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های فناور با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، عقد تفاهم‌نامه‌های بهره‌مندی از یارانه تجاری‌سازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط شرکت‌های فناور مستقر در مرکز رشد و عقد تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری این استان با پارک استان تهران از مهمترین دستاوردهای استان مرکزی در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار است.

کد خبر 472442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha