ارزش راه‌های ارتباطی استان قزوین ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که هزینه نگهداری و مرمت از آن سالانه چهار تا ۶ درصد این رقم، یعنی حدود هزار میلیارد تومان است.

راه قزوین

به گزارش همشهری آنلاین بهنقل از ایرنا ایرنا، جواد حقیقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین دوشنبه ۲ دی اظهار داشت: اعتبار ابلاغی سال جاری برای نگهداری از راه‌های استان تنها ۵۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۷ درصد آن تخصیص‌یافته است.

وی اضافه کرد: امسال در حوزه نگهداری از راه‌های استان قزوین، عملیات اجرای آسفالت حفاظتی میکرو سر فیسینگ جهت افزایش تاب لغزشی برای ۳۳۰ هزار مترمربع از راه‌ها بااعتباری بالغ‌بر ۴.۴ میلیارد تومان به انجام رسید.

حقیقی بابیان اینکه استفاده از این نوع روکش باعث بهبود سطح رویه راه، آسفالت و افزایش تاب جاده‌ها می‌شود، تصریح کرد: جهت اجرای این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

این مسئول راهداری اضافه کرد: امسال همچنین ۵۸ هزار و ۱۲۵ تن آسفالت گرم با ۱۴ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان اعتبار در سطح راه‌های استان انجام‌شده است.

حق لطفی یادآور شد: درزگیری راه‌های ارتباطی به طول ۱۷۲ هزار مترمربع، اجرای فوگ سیل به طول ۷۲ کیلومتر و اجرای چیپ سیل به طول ۱۵ کیلومتر ازجمله اقدامات انجام‌شده در سال جاری برای نگهداری از راه‌های استان به مورداجرا درآمده است.

وی با اشاره به اجرای طرح راهداری زمستانی گفت: استان قزوین به‌واسطه بهره‌مندی یک درصد از مساحت خاک کشور، بنا به اعلام مرکز مدیریت راه‌ها هفت درصد از اجرای عملیات برف‌روبی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

حقیقی بابیان اینکه استان قزوین ازنظر تعداد گردنه‌های برف‌گیر رتبه پنجم کشور را دارا است، اضافه کرد: از زمان آغاز اجرای طرح عملیات راهداری زمستانی (۲۰ آذرماه) تاکنون‌ پنج مرحله برف‌روبی در سطح راه‌ها و گردنه‌های استان به اجرا درآمده است.

این مسئول راهداری با اشاره به سهم ۳۰ هزار تنی ماسه و نمک برای راه‌ها استان در زمستان امسال، افزود: از آغاز فصل سرمای امسال تاکنون پنج هزار تن مخلوط ماسه و نمک به مصرف رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین تأکید کرد: موضوع امداد و نجات، راهداری زمستانی و مقابله با کولاک و برف از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی این اداره کل است و امسال نیز استفاده از زنجیر چرخ برای تردد ایمن، جزو برنامه‌های اصلی ما با مشارکت پلیس‌راه خواهد بود.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و ازنظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.

کد خبر 472415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha