بنکسی، هنرمند مشهور خیابانی انگلیسی روحی از کریسمس را به هتل تاسیس‌شده بوسیله خودش در شهر بیت‌اللحم در کرانه غربی دمیده و صحنه زاده شدن مسیح را با تعارض فلسطین و رژیم اشغالگر در هم آمیخته است.

Scar of Bethlehem

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴ این چیدمان با نام «جای زخم بیت‌اللحم» (Scar of Bethlehem) مجسمه‌های مینیاتوری عیسی، مریم و یوسف نجار را در زیر اجرایی از دیوار بتونی حائل کرانه غربی نشان می‌دهد. دیوار را سوراخ‌های گلوله پوشانده است و بزرگترین سوراخ شبیه ستاره بر  فراز آخور زادگاه مسیح است.

کلمه‌های «عشق» و «صلح» به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی روی بلوک‌های سیمانی این چیدمان دیوارنگاری شده است. همچنین سه بسته هدیه بزرگ پیچیده شده در کاغذ کادو در جلوی این صحنه قرار داده شده‌اند.

این اثر درون هتل «والد آف» (محصور) (Walled Off) قرار دارد که مجاور دیوار حائل است و این هنرمند ناشناس بریتانیایی آن را در سال ۲۰۱۷ در کرانه غربی افتتاح کرد.

ویسام سالسا، مدیر هتل می‌گوید: «کریسمس به خاطر ستاره بیت‌اللحم (Star of Bethlehem) مشهور است که سه مغ را به سوی زادگاه عیسی هدایت کرد. اما در اینجا شما به جای ستاره یک جای زخم می‌بینید، سوراخ روی دیوار در این اثر مشخصه دیوار حائل و زندگی در بیت‌اللحم امروز است.»

رژیم صهیونیستی مدعی است  دیوار حائل که کرانه غربی را قطع می‌کند مانعی در برابر بمب‌گذاران انتحاری است، اما فلسطینیان این دیوار را نمادی از سرکوبگری در سرزمین اشغالی‌شان می‌بینند.

کد خبر 472366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha