چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸
۰ نفر

«بنکسی» هنرمند ناشناس و مشهور بریتانیایی با نزدیک شدن به سال نو میلادی از اثر هنری جدید خود با موضوع «بی‌خانمانی» رونمایی کرد.

بنكسي

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا  به نقل از ایندیپندنت نوشت: این نقاشی دیواری روز دوشنبه روی یکی از دیوارهای نزدیک جواهرفروشی‌های شهر «بیرمنگام» دیده شد.

«بنکسی» در صفحه اینستاگرام خود ویدئویی منتشر کرده که در آن مرد بی‌خانمانی به نام «رایان» در کنار متعلقات شخصیش روی نیمکتی دراز کشیده  که به نظر می‌رسد همانند سورتمه بابانوئل توسط دو گوزن شمالی حمل می‌شود.

در متنی که زیر ویدئوی «بنکسی» منتشر شده است، آمده است: «طی ۲۰ دقیقه‌ای که از «رایان» درحالی که روی این نیمکت نشسته بود فیلم می‌گرفتیم، رهگذران به او نوشیدنی داغ، ‌ شکلات و یک فندک دادند، ‌ بی‌آنکه «رایان» از آن‌ها چیزی درخواست کند.»‌

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است.

نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی، ‌آلودگی هوا، ‌بحران مهاجرت و شرایط سخت کاری پرداخته است. تاکنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

ماه گذشته، یکی از نقاشی‌های دیواری «بنکسی» که در سال ۲۰۰۸ در منطقه «ناتینگ هیل» لندن خلق شده بود، بعد از سال‌ها رونمایی شد. این اثر هنری، هنرمندی را درحالی که نام بنکسی را با حروف بزرگی نقاشی میکرد به تصویر می‌کشید.

کد خبر 469257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha