یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

دره فرحزاد به زودی برای معتادان و فروشندگان خرده پای مواد مخدر ناامن می شود. این دره که اهالی بومی از آن به عنوان جهنم دره پایتخت نام می برند، در آینده نزدیک با مشارکت مدیریت شهری و پلیس به مکانی برای تفریح و حضور شهروندان تبدیل می شود.

معتادان فرحزاد

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: امروز صبح معتادان دره فرحزاد با دیدن مهمانان ناخوانده‌ای غافلگیر شدند. ماموران ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جمع آوری و انتقال معتادان مستقر در محدوده پل خوشمرام تا فاز ۲ بوستان نهج البلاغه دره فرحزاد دست به کار شدند و درچند ساعت بیش از ۲۰۰ معتاد متجاهر و خرده فروش را از میان درختان و سنگ ها و ملک های مخروبه جمع آوری کردند.

 به گفته مسئولان انتظامی، این طرح با هدف تبدیل دره فرحزاد به مکانی امن برای تفریح و حضور شهروندان اجرا می‌شود. سردار «کیوان ظهیری» رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در حاشیه طرح جمع آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر گفت: «طرح پلیس این است که بتواند با کمک سایر نهادها دره فرحزاد را به محلی برای تفریح مردم تبدیل کند. »

در طرح ایمن سازی دره فرحزاد، شهرداری یکی از نهادهای مشارکت کننده است. «یوسف مزارعی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ هم به خبرنگار ما گفت:«دره فرحزاد یکی از مهمترین فضاهای بی دفاع شهری در منطقه ۲ است که مشکلات زیادی را برای شهروندان و مدیریت شهری به وجود آورده، به همین دلیل طرح بهسازی محله و به ویژه دره فرحزاد از چندی پیش شروع شده و یکی از فعالیت های برنامه ریزی شده برای مناسب سازی دره، جمع آوری معتادان متجاهر است.»

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان در چند مرحله اجرا می شود تا این مکان به محلی ناامن برای بروز آسیب های اجتماعی تبدیل شود افزود:«همزمان با جمع آوری معتادان، حوزه های مختلف شهرداری وارد عمل می شوند تا این مکان مناسب سازی شود. به عنوان مثال مسیرهایی برای تردد پلیس های موتورسوار ایجاد خواهد شد و با مشارکت پلیس پیشگیری تهران قرار است کانکس های انتظامی در دره قرار بگیرد. همچنین معاونت امور شهری وفضای سبز برنامه های بلندمدت برای مناسب‌سازی دره پیش بینی کرده است. »

در طرح نخست پلیس پیشگیری تهران، ۲۲۰ معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر از دره جمع آوری و به کمپ های بازپروری انتقال یافتند. اما این طرح تمام شدنی نیست و به گفته مزارعی تا زمانی که دره فرحزاد برای حضور معتادان ناامن شود، ادامه می یابد.

کد خبر 472340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی TR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    این طرح که مدتهاست در دستور کار بوده و سوال اینجاست چرا تا به حال هیچ اقدام عملی برای ایمن سازی دره فرحزاد انجام نداده اند؟