معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بخش داخلی و اطفال بیمارستان شهدای شهرستان آبیک در بخش‌های داخلی و اطفال تکمیل و آماده افتتاح شد.

بیمارستان شهدا آبیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی معصومی فر روز یکشنبه اول دی افزود: هم‌اکنون تمام تجهیزات موردنیاز بیمارستان آماده بوده و فعلاً با بخش‌های داخلی و اطفال کار خود را شروع می‌کند تا در صورت تأمین جراح و متخصص بیهوشی بخش‌های جراحی، زنان و زایمان و اتاق عمل آن نیز فعال شوند.

وی اضافه کرد: بخش دیالیز این بیمارستان نیز از اردیبهشت‌ماه سال جاری با تعداد ۹ تخت فعالیت خود را آغاز کرده بود.

معصومی فر ادامه داد: بیمارستان شهدا در ابتدای سال ۹۲ درصورتی‌که فقط بخش درمانگاه و کلینیک آن تکمیل‌شده بود شروع به فعالیت کرد اما به دلیل نداشتن استانداردهای بیمارستانی پس از گذشت هفت سال به بهره‌برداری کامل نرسیده بود تا این‌که با مزایده قرارداد مشارکتی امسال به‌طور کامل تجهیز شد.

وی در ادامه همچنین از انجام مراحل تحویل بیمارستان رحیمیان الوند به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اعلام‌شده از سوی هیات مدیره این بیمارستان مبنی بر این‌که در صورت پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال بدهی آن، اعضا حاضر به اهدای بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی هستند این مبلغ از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص پیدا کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: این بیمارستان از یک سال پیش به علت برخی مسائل ازجمله تعرفه و سایر موارد تعطیل است و مردم شهر الوند برای خدمات بهداشتی درمانی خود دچار مشکل هستند.

معصومی فر افزود: برای تحویل این بیمارستان باید مجوز جذب نیروی انسانی نیز از سازمان امور استخدامی کشور اخذ شود.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت تحویل این بیمارستان، تکلیف ساختمان نیمه‌کاره شورای شهر الوند که طی قراردادی با وزرات بهداشت قرار بود برای احداث بیمارستان در این شهر اختصاص یابد چه می‌شود گفت: با توجه به این‌که بیمارستان رحیمیان الوند با ظرفیت ۶۴ تخت به‌تنهایی نیازهای درمانی جمعیت الوند را تأمین نمی‌کند ساخت آن بیمارستان نیز به قوت خود باقی است.

معصومی فر به یکی دیگر از طرح‌های مهم درمانی استان اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی تنها مرکز رادیوتراپی استان قزوین در بیمارستان ولایت هم منوط به ترخیص یک دستگاه آن از گمرک است که البته پس از ترخیص هم مدتی باید منتظر مجوز سازمان انرژی‌ات است.

استان قزوین دارای ۱۶ بیمارستان شامل ۹ بیمارستان دانشگاهی، ۲ بیمارستان تأمین اجتماعی و پنج بیمارستان خصوصی است.

کد خبر 472269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha