رئیس پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح برخورد با تردد کامیون‌ها خبر داد و گفت: جریمه ۹۰ هزار تومانی برای برخورد با تخلفات کامیون‌ها کافی نیست زیرا بعضی از پیمانکاران برای پیشرفت کار پروژه، مبلغ جریمه را پرداخت می‌کنند.

كاميون

به گزارش همشهری آنلاین، سردار محمد رضا مهماندار با بیان اینکه جریمه ۹۰ هزار تومانی برای برخورد با تخلفات کامیون‌ها کافی نیست و باید این مبلغ توسط وزارت کشور اصلاح و درست شود گفت: در جلسه‌ای که در این زمینه در استانداری با حضور استاندار تهران و کارگروه ویژه آلودگی هوای تهران برگزار شد، در خصوص آلودگی هوا و میزان تراکم ذرات معلق برای روزهای شنبه و یکشنبه، مانند هفته گذشته که کامیون‌ها اجازه تردد و ورود به شهر را نداشتند تصمیماتی اتخاذ شد.

سردار مهماندار اضافه کرد: متاسفانه اولین کسانی که در معرض این آلودگی‌ها قرار دارند همکاران زحمتکش و پر تلاش بنده هستند، اگر همکارم ۱۵ دستگاه کامیون را کنار بکشند و با وی صحبت کرده از وی مدارک بگیرد و مورد اعمال قانون قرار دهد ببینید چه آلودگی را استشمام کرده و چه آسیبی به وی از نظر سلامتی خواهد رسید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همکارانم در ۵۲ نقطه از رینگ اطراف شهر تهران که کامیون‌ها از آن به داخل شهر تردد داشتند مستقر شدند. در هفته گذشته ۳ هزار و ۵۱۰ دستگاه کامیون که از منافذ مختلفی توانسته بودند وارد شهر بشوند مورد اعمال قانون و جریمه قرار گرفتند و آنها را برگرداندیم. به صورت میانگین هر شب ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها را برگردانده و اجازه ورود آنها را به شهر نداده‌ایم.

وی اضافه کرد: در هفته‌ای که گذشت ما این طرح را داشتیم و ترددهای کامیون‌ها را کنترل کردیم که آلودگی هوا به حداقل ممکن رسید چون شهر تهران یک کلان شهر و دارای منافذ بسیار در خصوص تردد این کامیون‌ها است. برخی از این رانندگان از فرصت سوء استفاده کرده و از این طریق وارد شهر می‌شدند که با مشاهده هر یک از آنان توسط همکارانم، آنها نیز مورد اعمال قانون و جریمه قرار می‌گرفتند و بازگردانده می‌شدند.

وی گفت: این مقدار جریمه، کارساز نیست زیرا برخی پیمانکاران با توجه به اینکه مشغول ساخت و ساز هستند و یک شب تاخیر در ساخت و ساز به آنها ضرر بسیار می‌رساند جریمه رانندگان و کامیون‌هایی که برای آنها کار میکنند را بر عهده می‌گیرند و آن را پرداخت می کنند.

مهماندار ادامه داد: جدول جرایم راهنمایی و رانندگی در هیئت وزیران در حال بازنگری است و افزایش جریمه این دست تخلفات در دستور کار قرار دارد. دوباره اشاره می کنم که مبلغ ۹۰ هزار تومانی که برای ورود به شهر در نظر گرفته شده اصلا پاسخگوی عدم ورود این کامیون‌ها به شهر نیست و باید این قانون و جدول جریمه‌ها بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود اصلاح این قانون در وزارت کشور صورت گیرد نه در هیئت دولت چرا که از طولانی شدن بررسی آن پرهیز می‌شود. 

مهماندار درباره پیشنهاد دوم راهور نیز گفت: پیشنهاد ما این است که دو نوع جریمه برای برخورد با خودروها و کامیون‌های دارای آلودگی وضع و برای شرایط عادی و اضطرار در نظر گرفته شود. در شرایط عادی که ورود کامیون‌ها از ۶ صبح تا ۱۰ شب در شهر ممنوع است اگر کامیونی مرتکب تخلف شد با یک مبلغ جریمه شود و یک برخورد صورت پذیرد و در شرایط اضطرار که آلودگی هوا زیاد است و طرح ورود ممنوع کامیون‌ها به شهر به صورت کلی انجام می‌گیرد سختگیری بیشتر و اعمال قانون بیشتری برای کامیون‌ها در نظر گرفته شود چون سلامتی شهروندان در خطر است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر قانون هوای پاک باید نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت اقدامات باشد و می‌توان با تعویض به موقع فیلتر هوای ناوگان اتوبوسرانی به کاهش آلودگی هوای تهران کمک کرد. هم اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران فرسوده هستند.

کد خبر 472174

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha