کارگروه آلودگی هوا طی مصوبه‌ای مدارس پایتخت را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری تعطیل اعلام کرد اما خبرها حاکی از آن است که برخی مدارس غیردولتی به این مصوبه بی‌توجهند و دانش‌آموزان خود را ملزم به حضور در کلاس درس می‌کنند.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، کارگروه آلودگی هوا به دلیل انباشت آلاینده‌ها و حفظ سلامتی دانش‌آموزان به تعطیلی تمام مدارس شهر تهران و جنوب شرق استان تهران در روزهای شنبه ۳۰ آذر و یکشنبه اول دی ماه، رأی داده است اما در تماس‌هایی با تسنیم از مدارسی خبر می‌رسد که تصمیمات کارگروه آلودگی هوا را دور زده و خود را در جایگاه تصمیم‌گیری دانسته و دانش‌آموزان را ملزم به حضو در مدارس می‌کنند.

قاجاری پدر یکی از دانش‌آموزان که فرزندش در دبیرستان غیردولتی منطقه یک پایتخت تحصیل می‌کند، گفت: هفته گذشته که شاهد تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا بودیم، ۲ مدرسه غیردولتی منطقه یک شهر تهران در پیامکی به خانواده‌ها اعلام کردند که مدارس دایر است و تمام دانش‌آموزان باید در کلاس‌های درس حاضر شوند!

وی افزود: با توجه به تعطیلات روزهای شنبه و یکشنبه این هفته، مجددا مدیران این مدرسه اعلام کرده‌اند که تعطیلی در کار نیست و دانش‌آموزان باید در کلاس‌های درس حاضر شوند. همچنین کلاس‌های فوق‌برنامه در ساعات بعدازظهر نیز برگزار می‌شود.

قاجاری یادآور شد: حدود ۹ نفر از دانش‌آموزان طبق تصمیم کارگروه آلودگی هوا در کلاس درس حضور نیافتند، اما مدرسه تماس گرفت و اعلام کرد که چرا نیامده‌اید و باید حضور داشته باشید.

وی توضیح داد: دلیل الزام دانش‌آموزان به حضور در مدرسه عقب‌ ماندن آنها از مباحث درسی و نزدیک بودن ایام امتحانات عنوان می‌شود.

این ولی دانش‌آموز این پرسش را مطرح کرد که مگر تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا درباره تعطیلی مختص تمام مدارس نیست؟! چگونه برخی مدارس غیردولتی به راحتی آن را نقض می‌کنند؟

کد خبر 472172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    کار این مدارس درست است و می دانند هزینه نیامدن مدرسه بسیار بیشتر از الودگی هواست.