مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

باگذشت یک سال از تکمیل درمانگاه موقوفه در شهر بیدستان هنوز این پروژه درمانی بلاتکلیف است و افت‌وخیزهای آن همچنان ادامه دارد؛ آیا این ماجرای پرپیچ‌وخم به سرانجام خواهد رسید؟

یک سال چشم‌انتظاری برای بریدن یک روبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ کلنگ احداث درمانگاه موقوفه در شهرستان بیدستان در ۱۲ کیلومتری شهر قزوین در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۳۵۷ مترمربع با حضور احمد عجم، استاندار وقت قزوین و مسئولان استانی به زمین زده شد تا شاید حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت مردم بیدستان که از کمترین امکانات درمانی و پزشکی برای رفع حوائج درمانی خود محروم هستند، بتوانند از فضای درمانی این پروژه استفاده کنند.

طبق اعلام مسئولان وقت آن دوره قرار بود درمانگاه موقوفه بیدستان طی دو سال از محل عواید موقوفه چند صدساله «قازان‌ابن‌ارغوان» با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی ساخته شود اما گویا اماواگرهای این ماجرا آن‌قدر کش‌دار بوده که باگذشت هشت سال از کلنگ زنی آن هنوز وضعیت بهره‌برداری این پروژه درمانی مشخص نیست.

مراحل ساخت این درمانگاه در بهمن‌ماه ۹۷ با هزینه‌ای بالغ‌بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سه‌طبقه به اتمام رسید و حتی مژده افتتاح و بهره‌برداری آن در دهه فجر سال گذشته نیز رسانه‌ای شد اما این اتفاق مهم بنا به دلایلی چون وجود برخی اختلافات از یک‌سو و موانعی در مسیر راه‌اندازی این کلینیک ازنظر تأمین پزشک و کادر درمانی و نوع خدمات‌دهی توسط بخش خصوصی محقق نشد و امروز بعد از گذشت یک سال این روند پر افت‌وخیز هنوز ادامه دارد.

درمانگاه بیدستان تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

برای پیگیری آخرین وضعیت این درمانگاه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به گفت‌وگو نشستیم؛ حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در خصوص آخرین وضعیت درمانگاه تخصصی بیدستان اعلام کرد: موقوفه درمانی بیدستان که خدمات تخصصی لیزر درمانی برای درمان بیماران دچار زخم بستر در شمال غرب کشور با اولویت معلولان را ارائه خواهد کرد تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی بابیان این‌که ساختمان این پروژه از بهمن‌ماه سال گذشته تکمیل‌شده و تمام تجهیزات نصب و آماده بهره‌برداری است، گفت: کارشناسان و مسئولان استان قزوین در بازدیدهای صورت گرفته از این پروژه درمانی، ساختمان آن را از مدرن‌ترین ساختمان‌های درمانگاهی و با امکانات مناسب در استان اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مجیدی اضافه کرد: دوطبقه از این ساختمان سه‌طبقه به بحث خدمات‌دهی به مراجعان لیزر درمانی اختصاص خواهد یافت و طبقه اول نیز به‌صورت درمانگاه راه‌اندازی خواهد شد تا خدمات ویژه‌ای در این حوزه به اهالی بیدستان ارائه کند.

وی یادآور شد: تاکنون با گروه‌های مختلف پزشکی برای رسیدن به توافق در حوزه درمانگاه بیدستان صحبت و رایزنی شده است که به نتیجه نرسیدیم زیرا آنها معتقد بودند منطقه بیدستان ظرفیت این کار تخصصی و سنگین را ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بابیان این‌که نگاه اوقاف و امور خیریه استان قزوین این است که کاردرمانی خیریه و کم‌درآمد در این مرکز درمانی انجام شود، یادآور شد: برای تحقق این خواسته بعد از رایزنی‌های بسیار درنهایت با سازمان بهزیستی استان به نتیجه رسیدیم و ان‌شاءالله در سال جاری با همراهی سازمان بهزیستی استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیدی با اشاره به این‌که در حال حاضر درگیر مجوز واگذاری آن به سازمان بهزیستی هستیم که این مجوز طولانی‌مدت و بیش از ۱۰ سال خواهد بود و امیدواریم به‌زودی این مراحل به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: این درمانگاه درمانی به لحاظ سخت‌افزاری و بنا از محل درآمد موقوفه بیدستان باهدف خدمت‌رسانی به مردم به‌صورت آبرومندانه‌ای در استان ساخته‌شده است که امیدواریم به‌زودی شاهد استقرار گروه پزشکی بهزیستی و ارائه خدمات توسط آنها باشیم تا بدین واسطه میزان اعتماد مردم افزایش‌یافته و آنها به‌صورت ملموس شاهد خدمات حوزه اوقاف باشند.

کد خبر 472145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha