مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: کودکان آسیب‌پذیرترین قشر کاربران فضای مجازی هستند، چرا که بیشتر آنها بی‌تجربه، کنجکاو و احساساتی هستند و به همین دلیل هدف خوبی برای تبهکاران اینترنتی به شمار می‌روند.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرضیه جلیل‌پور یک‌شنبه اول دی ماه در کارگاه آموزشی «آشنایی با جرائم اینترنتی برای کودکان و خانواده» افزود: اینترنت و فضای مجازی، علاوه بر محاسنی که دارد، می‌تواند در برخی مواقع بستر تهدید و خطر برای کودکان باشد چرا که بسترهای امن و مطمئنی از طرف خانواده‌ها برای آنها انتخاب نمی‌شود.  

وی ادامه داد: نقض حریم خصوصی کودک، سرقت اطلاعات، مواجهه با بزرگسالانی که خود را کودک معرفی می‌کنند و مواجهه ناخواسته کودکان با محتوای مستهجن از جمله تهدیداتی است که کودکان بدون داشتن آگاهی استفاده صحیح از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با آنها روبه‌رو هستند.  

جلیل‌پور، با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در خصوص بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی، تصریح کرد: ضروری است تا در همین راستا استفاده صحیح از فضای مجازی را با مدیریت، برنامه‌ریزی، نظارت و همکاری دستگاه‌های متولی به اقشار مختلف جامعه آموزش دهیم.  

سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) چهارمحال و بختیاری نیز در این کارگاه در خصوص تهدیدهای فضای مجازی، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این فضا، راه‌های برون‌رفت از آن، امنیت کودکان و خانواده و سوءاستفاده مالی و کلاه‌برداری در این فضا را برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد.  

کد خبر 472135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha