رئیس‌کل دادگستری استان همدان گفت: شهرستان رزن با داشتن هفت درصد از جمعیت استان زیر یک درصد جرائم استان را دارد.

جرایم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا عدالت‌خواه یکشنبه اول دی‌ماه در آیین معارفه رئیس دادگستری شهرستان رزن، استان همدان و تکریم رئیس سابق، بابیان این‌که باید تعامل و هم‌افزایی در شهرستان وجود داشته باشد، اظهار کرد: اعتماد مردم به دستگاه قضا بالا رفته و این اعتماد باید حفظ شود که مسئولیت سنگینی بردمش ماست.

وی بابیان این‌که شهرستان رزن با داشتن هفت درصد از جمعیت استان زیر یک درصد جرائم را شامل می‌شود، به امور انجام در شهرستان رزن اشاره کرد و یادآور شد: در شهرستان کاهش پرونده‌های ورودی، ثبت سامانه سنا برای کاهش هزینه‌ها و ابلاغ به صورت الکترونیکی که بیش از ۹۰ درصد است، انجام می‌شود.

عدالت‌خواه افزود: یکی دیگر از کارهای خوبی که انجام‌شده، راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است که از این طریق به سمت دادرسی الکترونیک پیش می‌رویم و نیازی به حضور اشخاص نیست و یک مرحله ازقضا غیرحضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که یکی از کارهایی که انتظار داریم انجام شود این است که امنیت سرمایه‌گذاری بالا رفته و از فعالان اقتصادی حمایت‌های لازم صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مجازات جایگزین حبس بسیار رواج پیداکرده چراکه انسان‌محور توسعه است و باید از ناهنجاری و بزهکاری را پیش از وقوع جلوگیری به عمل‌آوریم و اگر جرمی انجام شد به فکر درمان باشیم.

فرماندار شهرستان رزن نیز با اشاره به این‌که نقش حوزه قضایی در ایجاد زمینه و حضور نقش‌آفرینان در حوزه توسعه بسیار است، گفت: به‌عنوان تجربه موفق در شهرستان و در سطح ملی هر جا نقش مؤثر قوه قضایی را در توسعه برای هم‌افزایی با دولت داشتیم ما توانستیم بر بلندترین نقطه برسیم.

سید رضا سلامتی بابیان این‌که مدیران ارشد استان برای غلبه بر موانعی که برای شرایط کنونی داریم، متحد شده‌اند تا همدان به‌عنوان یک استان پیشرو در تمام شاخص‌ها معرفی شود، ادامه داد: در شهرستان رزن هم توانستیم شاخص‌های خوبی داشته باشیم به‌طوری‌که در بحث آب از مجموع آب صرفه‌جویی شده استان، ۴۹ درصد مربوط به شهرستان رزن است.

رئیس دادگستری شهرستان رزن نیز بابیان این‌که شهرستان رزن زیر یک درصد جرائم استان را دارد، گفت: رزن یک شهرستان امن و بسیار قانونمند و نسبت به قانون ملتزم است.

خدابنده لو بابیان این‌که از حدود ۴۲ هزار و ۱۸ پرونده وارده ۴۲ هزار و ۶۴ پرونده را توانسته‌ایم مختومه کنیم، خاطرنشان کرد: به ازای هرسال ۸۰۰ پرونده را از ورودی خارج کردیم و از تعداد ۹۴۰۰ پرونده در سال ۹۷ تعداد ۸۸۰۰ پرونده ثبت‌شده است.
 

کد خبر 472119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha