یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

رئیس اداره جهاد کشاورزی سقز با بیان این که شهرستان سقز در تولید زنبور عسل رتبه اول استان را کسب کرده، گفت: امسال ۵۳۰ تُن عسل توسط زنبورداران این شهرستان تولید شده است.

عسل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد نافع علایی نیا روز یکشنبه اول دیماه اظهار داشت: حسب اعلام نتایج سرشماری سالیانه زنبور عسل، شهرستان سقز،   استان کردستان با تعداد ۶۹ هزار کلنی زنبور و تولید ۵۳۰ تن عسل جایگاه خود را به عنوان رتبه اول کردستان حفظ و تحکیم نموده است.

وی با بیان اینکه برابر اطلاعات بدست آمده، تعداد کندوها نسبت به سال قبل ۹ هزار عدد افزایش یافته است، یادآور شد: امسال هم زنبورداران سقزی توانستند ۳۰ تن عسل نسبت به سال گذشته بیشتر تولید کنند و افزایش خوبی در تولید بیشتر عسل حاصل کردیم.

علایی‌نیا با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و ۷۵۴ نفر به طور مستقیم در امر پرورش زنبور عسل در این شهرستان مشغول به فعالیت می‌باشند افزود: تلاش کردیم تا از تسهیلات کم بهره برای امر زنبورداری استفاده شود و محل آن نیز بسته به قانون بودجه سالیانه و توان دولت متفاوت است.

 وی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی و وجود مراتع مناسب، پتانسیل خوبی را برای توسعه هر چه بیشتر حرفه زنبورداری در شهرستان سقز ایجاد کرده است، که امیدواریم با رشد انبوه آن، امکان تولید بالا و اشتغال پایدار برای گروه کثیری از جوانان فراهم شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سقز تأکید کرد: زنبوردارن سقز جزو حرفه‌ای‌ترین زنبورداران استان بوده و تعدادی از آنها علاوه بر تولید عسل، در زمینه تولید سایر محصولات جانبی کندو از قبیل ژله رویال، زهر زنبور، گرده، بره موم و غیره نیز مهارت داشته و فعالیت می‌کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 

کد خبر 472059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha