رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: فاز نخست پروژه متروی اهواز تا دهه فجر سال آینده آماده بهره‌برداری است.

مترو

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدباقر نوبخت شامگاه شنبه سی آذر در جمع خبرنگاران در اهواز بیان کرد: برای تکمیل فاز نخست پروژه متروی اهواز ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مقرر شد نیمی توسط دولت و نیمی دیگر توسط شهرداری اهواز، استان خوزستان تامین شود.

وی افزود: یکی از نیازهای سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز به لحاظ ویژگی های خاص این شهر، وجود نردبان ۵۴ متری است که خرید آن نیازمند ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار است ۱۱۵میلیارد ریال توسط دولت و ۱۱۵ میلیارد ریال دیگر توسط شهرداری اهواز تامین خواهد شد.

نوبخت گفت: سهم دولت برای خرید این نردبان آماده است و پس از تامین سهم شهرداری اهواز این نردبان خریداری می شود.

وی همچنین درخصوص طرح شبکه دفع آب های سطحی اهواز توضیح داد: شهرداری اهواز  طرح خود را در این خصوص ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

عصر روز دوشنبه هفته گذشته با بارش باران در خوزستان بیشتر مناطق خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت  نزدیک به یک هفته همچنان بخش هایی از مناطق این استان درگیر آبگرفتگی هستند.

رییس سازمان برنامه بودجه کشور پس از ورود به اهواز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان که در محل استانداری در حال برگزاری است شرکت کرده است. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و مسئولان استانی در این نشست حضور دارند.

کد خبر 472043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha