رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اجرای طرح پویش "بدون قیمت نخریم" شهروندان از خریدن کالاهای بدون برچسب قیمت خودداری کنند.

کالاهای فاقد برچسب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی در این رابطه افزود: یکی از مؤثرترین راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، رعایت نصب برچسب قیمت مشخص از سوی فروشندگان است.

وی بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی و اجرای پویش‌های "بی‌قیمت نخریم" در استان بوشهر، انتظار می‌رود شهروندان در راستای راه‌اندازی پویش مبارزه با نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا در بازار همکاری لازم را انجام دهند.

حسینی با اشاره به این‌که درج نکردن قیمت بر روی کالا از سوی فروشندگان تخلف است عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از تخلف برخی فروشندگان، خرید نکردن از آنان است که این امر با اجرای پویش"بدون قیمت نخریم" از سوی مردم استان بوشهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قانون‌گذار نیز در قوانین متعدد ازجمله ماده ۶ قانون تعزیرات حکومتی، ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در خصوص درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخ نامه در محل کسب یا حرفه به‌نحوی‌که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به‌آسانی و روشنی برای همگان قابل‌دیدن باشد الزامی کرده است.

حسینی اضافه کرد: انتظار است شهروندان به‌جای خرید از واحدهایی که قیمت کالا را درج نمی‌کنند از سایر فروشگاه‌های قانونمند در نصب قیمت، جنس‌های موردنیاز خود را تهیه کنند تا متخلفان نیز درصدد پایبندی به قانون برآیند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله درج نکردن قیمت کالا و غیره با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان تماس و مراتب را اعلام کنند.
 

کد خبر 472031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha