مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: در این استان بیش از ۳۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند به خون وجود دارد که از این تعداد، یک هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار نیز مبتلا به تالاسمی هستند.

انتقال خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدصادق بنی‌عقیل  در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر  افزود: بیماران دارای مشکلات خونی و نیز بسیاری از بیماران تحت درمان در بیمارستان‌ها نیاز به خون دارند سازمان انتقال خون در خط مقدم درمان است.

وی نیاز روزانه استان به خون را به ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: با توجه به نیاز مبرم استان به خون، مسئولان باید با درایت و آگاهی، سفیران سازمان انتقال خون باشند تا تعداد اهداکنندگان افزایش یابد.

مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان بیان کرد: در گذشته تیم‌های سیار با حضور در شهرستان‌ آزادشهر برای دریافت خون از اعطاکنندگان حاضر می‌شدند که به همت فرمانداری شهرستان و خیرین منطقه چندی پیش تیم انتقال خون در یک مکان مناسب استقرار یافت و در حال حاضر در روزهای شنبه و چهارشنبه پذیرای اهداکنندگان است.

دکتر بنی‌عقیل افزود: به دلیل عمر کوتاه خون و نیاز به آن از سوی بیماران و بیمارستان‌ها، نیاز به استمرار در اهدای خون داریم که از همین رو سازمان انتقال خون در خط مقدم درمان قرار دارد.

شهرستان آزادشهر با ۹۶ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد.

کد خبر 471965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha