همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان و استادان دانشکده ژورنالیسم مسکو سخنرانی کرد

سید عزت‌الله ضرغامی در جمع دانشجویان و استادان دانشکده ژورنالیسم مسکو با بیان اینکه امروز رسانه‌های مهاجم مخاطبان خود را با اطلاعات غیرواقعی و غیرضروری بمباران می‌کنند گفت: محتوای پیام، مهمترین رکن رسانه در عرصه اطلاع رسانی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو، سید عزت‌الله ضرغامی در عین حال از غول‌های رسانه‌ای امپریالیستی که با دیدگاههای خاصی اخبار و اطلاعات را در جهان منتشر می‌کنند به عنوان بزرگترین تهدید و مانع در مسیر جریان آزاد اطلاعات یاد کرد.
رئیس سازمان صدا و سیما گفت : هدف امروز رسانه ها باید مبارزه با فقر، بی‌عدالتی، بیسوادی ، خشونت ، تروریسم ، ناهنجاریهای اجتماعی، سست کردن بنیان خانواده‌ها، بردگی جدید و قاچاق انسان در سرتاسر جهان باشد.
اقای ضرغامی با اشاره به تغییر مفاهیم برخی واژه‌ها در عرصه اطلاع رسانی افزود: امروز سانسور مفهوم واقعی خود را از دست داده است و رسانه‌ها با بمباران اطلاعات غیر واقعی مانع از دسترسی مردم به اطلاعات مورد نیازشان می‌شوند.
رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مردم دنیا به ویژه جوانان علاقه زیادی به اثار نمایشی و فیلم و سریال دارند گفت: سینمای هالیوود در دهه‌های گذشته با سرمایه گذاری‌های کلان و بهره‌گیری از هنر سینما فیلم‌های زیادی علیه روسیه، ایران و جهان اسلام تولید کرده است و ما وظیفه داریم فرهنگ، تمدن و ارزش‌های خود را با بهره گیری از این هنر فراگیر به جامعه عرضه کنیم.
اقای ضرغامی در عین حال گزارشی از وضع تولید فیلم، سریال و انیمیشن در ایران ارائه کرد و تعدادی از فیلم‌های تولید شده با زیرنویس روسی را به منظور اشنایی دانشجویان روس با فرهنگ و تمدن ایران به دانشکده ژورنالیستی مسکو اهدا کرد و سپس از بخش‌های مختلف دانشکده و اثار دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشکده دیدن کرد.
همچنین صدا و سیما و دانشکده ژورنالیستی مسکو یک پروتکل همکاری جامع در زمینه تبادل استاد و دانشجو امضا کردند

کد خبر 47194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز