مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: سلسله برنامه و طرح دوشنبه‌های با کتاب با دعوت از دوستداران به کتاب و کتابخوانی در این استان برگزار می‌شود.  

کتابخوانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان شنبه ۳۰ آذر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از هفته جاری هر دوشنبه در سالن جلسات اداره کل برنامه‌های ویژه‌ای مانند نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب و نشست‌های کتابخوانی داریم.  

وی با اشاره به اینکه از نویسندگان، شاعران، پژوهشگران، دانشگاهیان، دانشجویان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای حضور در این برنامه دعوت می‌شود، اضافه کرد: هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه با بهره گیری از مشارکت و همفکری صاحب‌نظران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.  

عبدالملکی با بیان اینکه نخستین برنامه از روز دوشنبه، ۲ دی ماه آغاز می‌شود، افزود: در این برنامه کتاب «پس کوچه‌های سنندج» که به قلم مرحوم عباس کمندی نگاشته شده و به همت انتشارات کالج چاپ و منتشر شده مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: در این نشست دکتر ارسطو گویلی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان منتقد حضور دارد.  

عبدالملکی با اشاره به اینکه دومین برنامه دوشنبه‌های با کتاب رونمایی از کتاب «تمثیل در شعر کردی» اثر بهروز خیریه است، گفت: این نشست در روز ۹ دی ماه برگزار می‌شود و در آن از کتاب مذکور رونمایی می‌شود.  

وی سومین برنامه از سلسه برنامه دوشنبه‌های با کتاب را نقد و بررسی کتاب «مدارسی که یاد می‌گیرند» عنوان کرد و افزود: این کتاب توسط پیتر سنگه نگاشته شده و توسط هوشنگ امینی عزتی به فارسی ترجمه شده است.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: کتاب مذکور در سال ۲۰۰۱ به عنوان کتاب برگزیده سال آمریکا معرفی شده و قرار است با حضور مجید شاه اویسی دکترای مدیریت کسب و کار و مدرس دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار گیرد.  

عبدالملکی اضافه کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی آمادگی آن را دارد که پیشنهادات علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای برگزاری هر چه بهتر این نشست‌ها را مورد توجه قرار دهد.  

کد خبر 471862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha